16.04.2022

Tılsım Yılmaz Kimdir?

 Bu haftaki röportaj konuğumuz, yazar Tılsım YILMAZ. Kendisi ile son romanı Aşkın Her Boyutu’nu, edebiyatı, kendi felsefesi ve yazarlık üzerine konuştuk.

1- Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Küçük bir aileden geliyorum. Akraba ilişkileri geleneksel aile yapılarından uzak yalnız bir çocukluk geçirdiğim söylenebilir. Çocukluğumun yarısı İstanbul kalan hayatımda Antalya’da geçti. Yeni şeyler keşfetmeyi seviyorum. Tek düze bir hayalim yok.  O an beni mutlu eden ne varsa sonuna kadar yaşamaktan hiç çekinmem. Eğitimimi güzellik alanında aldım. Kızım dünyaya getirdikten sonra turizm sektörüne yöneldim.

2- Kendinizi ne zaman yazar olarak tanımlamaya başladınız?

Kendimi yazar olarak tanımlayamam. Bu çok özel bir kavram. Takdir okuyanların.

3- Türkiye’de ve Dünyada en beğendiğiniz yazar /yazarlar kimler?

Belli bir yaşa kadar fantastik kitaplar okudum. Hayal gücü yüksek yazarlara ilgi duyduğum apaçık orta. J.K Rowling büyük hayranlığım olması gibi. Zamanla gerçek hikayelere, tarihi olaylara, düşünürlere ilgim arttı. Mademki konumuz şiir, Nazım Hikmet’ten Sabahattin Ali’den bahsetmeden olmaz. Şu sıralar Ulus Baker ve Sosyalizm takmış durumdayım. Paulo Coelho eserlerine ayrıca hayranım.

4- İlk kitabınızı bastırmayı ne zaman düşündünüz?

Bana göre yazmak nefes almak gibi. Yazamadığım dönemlerde kendimi hasta hissediyorum. Dile getiremediklerimi kalemden kağıda işlemenin terapi olduğuna inanıyorum. Çünkü sonunda sayfalar arasında gezmek huzur verici. Bu yüzden benim için bir zaman kavramı da yok. Bir gün bir kitabım olacaktı ancak o hazır olduğunda. 

5- Ne tür okuyucu kitlesine hitap ediyorsunuz?

Sevmeyi seven, tüm kalbiyle duygularını yaşamayı bilen herkese her nesile hitap ettiğimi düşünüyorum. Sevmek kadar sevilmenin, var olmanın insan ruhunun sonu olmadığı gibi şiirlerin de sonu olmayacak.

6- Kitabınızın teması nedir?

İşin özeti belki günlerce hiç susmadan konuşabilirim ama üşeniyorum. İki üç satırlada anlatabilirim tüm gercekliğimi. Bu yüzden şiir, bu yüzden şiir…

7- İlham kaynağınız nedir?

Dinlediğim bir müzik, izlediğim bir film işittiğim bir söz. Belki bir hayat hikayesi. En çok da kalbimin kırık olması. Ben acıyla besleniyorum. 

8- Okurlar eserlerinize nereden ulaşabilir?

Odessa Yayınevi’nin desteği sayesinde ilk kez şiirlerim damar buldu. Benim gibi yazmayı seven henüz sesini duyuramamış yazar adayları için güzel bir fırsat sundukları için çok teşekkür ediyorum.


Kaynak

1--- https://habercep.com/tilsim-yilmaz-kimdir-h6326.html
 6--- https://www.superhaber.net/haber/1800/tilsim-yilmaz-kimdir.html

Aşkın Her Boyutu şiir kitabını sizde Odessa Yayınevinden temin edebilmeniz için link bırakıyorum. İyi okumalar ❣




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^