7.05.2017

Kosmos Film

  Reha Erdem filmleri denince  akla ilk gelen durgun sessiz sakin geçen bir o kadar düşündüren insan zihni zorlayan filmler geliyor. Hayat var - Jin- Kosmos ilk aklıma gelenler ancak Sermet Yeşil ve Türkü Turan'ın oyunculuğu sayesinde en severek izlediğim Kosmos olmuştu.

Bir sahnesi vardı hiç unutmadığım;
-güzeller güzeli; yüreğim şimdi bak, parmaklarımdan damlayacak. şimdi bak, içimin oynaması benden rüzgar çıkaracak. sen, sen, senin adın var mı?
– adım, Neptün olsun.
– senin adın Neptün olsun, benim de Kosmos. sol elin başımın altında olsun, sağ da beni kucaklasın..

Olay Kars' ta zaman kavramı olmayan bir kasaba da geçiyor. Değişik sesler çıkartarak aşık olduğu Neptün'le haberleşebilen Kosmos'un kaçarak geldiği kasabaya nereden ve ne için geldiğin belli değildir. İnsanlara yardım eder, hırsızlık yaparak da geçinmektedir.

  Peki neden çalışmıyor bu Kosmos?
''ben çalışmaya çoktan yüz çevirdim. yüreğim verdiğim emeğin karşılığı bir şey ummasın diye yüz çevirdim. çünkü bütün emeğinden ve emek çeken yüreğinin çabalamasından insana ne fayda var, bulamadım. çünkü o zaman insanın günleri hep dert, emeği keder oluyor; geceleri bile yüreği rahat etmiyor. ''  sözleri çok güzeldi. tabii ki çalışmayın çalın çırpın demiyor ama bana göre çalışmanın insana verdiği ruhsal yorgunluğu çok güzel açıklamış.


___Herkesin başına her şey aynı şekilde geliyor: İyiyle kötünün, cömertle cömert olmayanın başına gelen şey aynı. İyi adam nasılsa suç işleyen de öyle. Yemin eden ile yeminden korkan aynı birbiri gibi. Hayatta her şeyde bela şu ki herkesin başına gelen şey aynı. Hem de insanoğlunun yüreği kötülükle dolu ve ömürlerinin devamınca yüreklerinde delilik var. Ve sonra ölülere katılıyorlar. Çünkü bütün yaşayanlarla beraber olan için ümit var. Çünkü sağ köpek ölü aslandan iyi. Çünkü yaşayanlar biliyorlar ki ölecekler. Fakat ölüler bir şey bilmez. Ve artık onlar için bir ödül yok. Çünkü onların anılması unutulmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^