22.03.2021

İyininde İyisi Şemsiye Akademisi

  Netflix yapımlarının her birini izlememiş olabilirim ama ortama izlediğim 10-15 diziden sonra gördüğüm en iyi yapımın bu olduğunu söylemek istedim. Sıradan diziler gibi tabii ki hiç değil, çünkü fantastik bir kurgu filminden bahsediyorum. Sinemada film serisi olarak çıksa ne kadar toparlanırdı bilmiyorum, çünkü çok hareketli ard arda gelen olaylar zincirinden oluşuyor. Az çok bütün bilim kurgu filmlerinden asina olduğumuz sahnelere ilaven biraz "fantastik dörtlü" tadında 7 süper güçlere sahip karakterlerin dünyayı kurtarma çabasını anlatıyor denebilir. Şimdii "aaa bıktık artık dünyanın sonundan, mutantlardan filan" diyebilirsiniz. Ancak kulağa klişe gibi gelsede öyle değil.
  Arsen Lüpen kılıklı bir bilim adamı yada her kimse, özel güçlerle doğan çocukları himayesine alıp büyütüyor. Yine arkasında bi takım yönetim güçler olan bu adam katı kurallarla zorlu bir eğitimden geçiriyor her birini. Amacı güçlerini doğru şekilde kontrol altında tutup insanlık adına fayda sağlayabilmek. 
   Malum tarihte kıyameti tetikledigine inanılan bir çok savaş ve olaylar var. Hala da bi döngü olarak devam ediyor. Paralel evren ve kelebek etkisi olayını bu filmde sıklıkla bu yüzden görüyoruz.

 Her insan gibi büyüyünce yuvadan uçup gitmek isteyen ve ailesini bırakan kahramanlarımız, yıllar sonra babalarının ölümüyle tekrar bir araya gelince, "tekrardan bir araya gelmelerinin aslında planlı ve yeni bir durumun içinde olduklarını anmalarıyla" hikaye başlıyor.

  Karakterleri  ben çok özel buldum. Çünkü insan oldukları unutulmadan duygularda ön plana alınmış. Bu yüzden her birinin kendine özgü bi iç dünyası .olduğunu biliyorsunuz. Durum böyle olunca haliyle karakterlerle özdeşmek kaçınılmaz.

1 numara - Luther 
  Geçirdiği bi kaza sonucu vücudu değişen Luther insan ilişkilerinde pek başarılı değil. 4 yıl babasının  isteğiyle ayda yaşamış ama ailesini hiç bırakmamış tek kişi. 

2 numara - Diego 
  Sürekli başı belada olduğu halde yine de bildiğinden şaşmayan inatçı kinci başarısız  kahraman. Özelligi çok iyi bıçak kullanması.
Çok iyi atış mı yapıyor bıçakları mı sihirli onu tam anlayamadım ((:

3 numara - Allison
  Siyahi kadın kahraman olan Allison istediği herşeyi tek bir sözüyle yaptırabilir. 
Siyahi vurgusunu özelikle yapıyorum, geçmişe bakıldığında zencilere yapılan kısıtlamalar ikinci sezonda Allison aracılığıyla çok derin vurgulanmış olduğunu gördüm. "Bazı sahnelerde yok artık harbiden o kadar mıymış" dedirtti. 

4 numara - Klaus
  Madde bağımlısı vurdum duymaz aşırı uçarı ise yaramaz Klaus sanırım yine de en sevdiğim karakter. Ölü insanların ruhlarını görüp onlarla konuşabiliyor. Bu yüzden sıklıkla kendi kendine konuştuğu düşünülmekte. Bu özelliğini kullanamayıp korktuğu için maddeye sığınmış. Her zaman tek kaçış yolunun kendini uyuşturmak  olduğunu düşünüyor.

5 numara
  Zamanda atlayış yapma yeteneği olan 5 numara çocuk yaşta kıyametten sonrasına atlayış yaptıgı için geriye dönebildiginde sevimli haliyle tekrar kardeşlerinin karşısına çıkıyor. Bütün olaylarda aslında tam olarak 5 numaranın sayesinde ortaya çıkıyor. Zekası bedenine sığmayan bu karaktere ayrıca bayıldım! Tekrardan ergenlik yaşamamak için yaşlı bedenine dönmek istiyor ama bence hep böyle kalmalı. :) Ayrıca çocuk bedeniyle kahveye olan tutkusu ve alkol tüketimiyle de esprili bi şekilde dikkatleri çekiyor.
(Bu arada söylemezsem çatlarım bu oyuncu bizim ekranlarda Oben diye tanıdığımız kıza çok benzemiyor mu?)

6 Numara- Ben 
 Gittikleri bi görevde hayatını kaybetmiş  ancak kardeşi Klaus onu görebiliyor. Sürekli didişme halindeler ama hiç ayrılmıyorlar. Eğlenceli bi ikili.

7 numara - Vanya
  Kahramanlar göreve gittiklerinde Vanya evde keman çalıyordu. Babalarının söylediğine göre onun hiç bir özel gücü yok. Çünkü içlerinde en masumu ama en tehlikeliside o. Güçleri dünyayı yok edebilecek kadar fazla ve kontrolsüz olduğu için babası onu normal biri olduğuna inandırmak zorunda kalmış. 

 

En sevdiğim karakterlerden biride Vanya oldu. Ying Yang gibi sanki herşeyin merkezi, başladığı ve bittiği tek yer gibi. 

 Semsiye Akademisi başta çocukça çizgi roman gibi filan düşündüm.Öylesine başlarken sıkılacağıma inandığım bu film erkeklerin maç heyecanı gibi beni ekranın önüne 3 gün boyunca mıhladı. Simdilik iki sezon 20 bölüm olsa da, üçüncü sezon yolda.   Üçüncü sezondan beklentim büyük değil,  şimdiden neler olabileceğini tahmin ediyorum. Son bölümde birşeyi gözden kaçırdılar çünkü.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^