19.01.2019

İrish Coffee - Baileys Coffee 'Nedir? Nasıl yapılır?


İrlanda viskisinin sıcak buharlı basınç yöntemiyle esmer şekerle karıştırıp çekirdek kahve ve krema eklenerek sunulan içimi oldukça keyifli bir sıcak kokteyl çeşiti. İrish Coffee olarak geçen bu alkollü kahve çeşidi bir çok avrupa ülkesinde fazlaca tüketilmektedir. Ben ilk kez Almanların yemekten sonra tükettiklerine şahit olmuştum. O nedenlede Almanlara özgü bir kahve olduğunu düşündüm. 

Nitekim günlük iki kupa bardağı kadar sade Türk kahvesi tüketen biri olarak şeker artı kremalı bir kahveyi günlük olarak tüketmek bana pekte sıcak gelmedi. Yinede keyif amaçlı çok nadir de olsa bazı ortamlarda iyi bir seçenek olabilir.


Orjinal tarifte şeker ve viskinin sıcak buharlı basınç yöntemiyle karıştırıldığını söyledim. Evde öyle bir profesyonel çekirdek kahve makinası olmadığından, elimizde karıştırıyoruz :)
Bu ilk denemenizse tadını sevmeme ihtimaliniz yüksek. Ama zamanla damak tadınıza göre tarifi oturtabileceğinize inanın. 
Ben kendime yaparken şeker kullanmıyorum. 
Beyaz veya esmer iki tatlı kaşığı toz seker
 4 veya 6 cl kadar irish viski 
(size kalmış)
Jameson olursa iyi olur. Shot bardağını ölçü olarak kullanabilirsiniz. 
Viskiyle şekeri iyice karıştırın. 
Şeker tamamen eridikten sonra hemen öncesinde hazırladığınız filtre kahveyi ilave edin. 
Ben filtre kahve için basit usul french press kullanıyorum.
Son olarak ister sütü köpurterek krema yapabilirsiniz. Dilersenizde tüpte olan hazır krem şantiden alın. Üzerine uygun miktarda sıkın. 
kahveniz içmeye hazır.

Kısaca İrish Coffee
İki tatlı kaşığı şeker (esmer)
4-6 cl İrish viski  (jameson)
1-1 buçuk fincan kadar filtre kahve
Krema (tüp krema, paket veya sütü çırpın)

bir çok insana göre  daha güzel olduğu düşünülen krema likörü Baileys kahvenin yapımına gelince..

İrish kahveye göre çok daha pratik olan bu içecekte kullanmak istediğiniz bardağın yarısına kadar Baileys ekleyin. Üzerine  filtre kahve ekleyerek bu sekilde, dilerseniz yine üzerine krema sıkıp içebilirsiniz. :)

Kısaca Baileys Coffee
6 cl Baileys
1 fincan filtre kahve
Krema

Baileys soğuk kahve olarak tüketmek isterseniz, önceden buz dolabında filtre kahvenizi buz küpleri haline getirip bardağın içersine 4-5 adet atabilirsiniz.


Yada amannn direkten hiç uğraşmayın jameson - kahve - baileys ve sütü kavanozun içersine boşaltıp buzla shackleyin löpür löpür için gitsin!. 😄
Afiyet olsun 

2 cl jamesson
4 cl baileys
8 cl kahve 
6 cl süt
5 adet buz
Shack shack 
benim ortalama tarifim bu.

Şekeri daha yoğun olsun isterseniz. 
Bir tatlı kaşığı nescafeye dolu dolu iki tatlı kaşığı seker ekleyip azcık suyla eritip karışıma ekleyin. 
Kahve veya kramel şurubu varsa onuda kullanabilirsiniz. 

Baileys 'le yapılan diğer kokteyl tariflerimde yakında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^