9.12.2017

Kahvaltılık Tariflerim



İlk tarifimin adı "bilmiyom ki" vallahi bilmiyom. Adlı çalışmam 😄 Ögle vakti okuldan gelip "biz geldik ama ne yiyecegiz ki simdi" dedigimiz bir anda çok kısa sürede bulduğumuz bir tarif olmuştu. Şu güzelim tavuk sucuklarına yumurta kırıp yemeyi bende bilirdim ama yumurta görünce hoplayan biriyle evli olduğum için kahvaltı her zaman bizde bir sorun haline gelmişti. 
Yani bugun yumurta kırayım karnı doysun cenesi dursun demek  gibi bir lüksüm yoktu. Muhtemelen her sabah patates kızartma sorunsalına bu tarifle son vermiş bulunduk. 
(Ay çok kahvaltı hazırlardın, hep benden sonra kalkardın) dediğini duyar gibi oldum bi an 😂😂 sadece bir gün boşlasam, bütün hafta beni ac bırakıyorsun diye bir tatminsizlik bir mutsuzluk. Aman Allahım! Suan laf sokma hissiyatına girdim. Ayni yerde aynı sürede çalışıyorduk. Gece 3'de uyudugum zamanlar oluyordu!
Bebek bakıyorum, o kadar yorulmuyorum artik inanın 😂
Derken, sevgili sucuk severler kaşar severler, bunları birleştirip tost yapmayı sevenler. o nasıl bir tarif diyebilirsiniz. O kadar pratik ki. O kadar lezzetli ki...
Tarife geçiyorum.
 Ve İsterseniz birlikte bi isim koyalım buna.😄 İsimsiz kahraman olmaktan çıksın. Varsa zaten böyle bir tarif onun adını da yabilirsiniz.

Bir adet Sogan
İstege göre bir adet biber
Yarım yemek kaşığı salca 
Sucuk, miktarı size kalmış
Rendelenmiş kaşar

İri dogradığınız soğanları tavada hafif yağda kavuruyoruz
Ardından tercihe göre dogradığınız biberide kavurup,
 dörte bölüp dilimlediğiniz sucuklari kuramayacak sekilde karıştırarak pişirin. 
Ardından sulandırılmış salçayıda sucukların üzerine ekleyin. kapagı kapatıp biraz kaynatın.
Kaynadıktan hemen sonra kaşarları üzerine gezdirerek kapagı tekrar kapatın. Açık bırakırsanız kasarlar erimeyebilir. 
Dikkat! Bu tarif diyete hiç uygun degildir. Karatay Hoca görse döver valla.

Anne tostu
Bu bir bebek tarifi, evet ama bence yetiskinler içinde oldukça uygun. En azından benim damak tadıma hitap ettiği için severek yiyorum 😄
Bu tarifi nereden bulduğumu hatırlamıyorum, baya önceydi. Şayet kişiye özgü bir tarifse kaynak belirtmediğim için simdiden özür dilerim.

Malzemeler:
1 yumurta
2 kaşık lor peynir
2 yemek kaşıgı mısır unu. Normal unda olabilir tercihe göre
Dere otu
Bir tatlı kaşıgı zeytin ezmesi

Hepsini bir kapta karıştırıp tost makinesine yağlı kagıt sererek içine dökün. Kenarlarından taşmaması için gerekirse iki seferde pişirin. Kızaran malzemeyi soguduktan sonra dilimleyip yiyebilirsiniz. 

Sebzeli Omlet
Bu sekilde börek gibi iyi pişmiş doyurucu yumurta tariflerinin hastasıyım
Buda yine basit tariflerden biri olsada işin özü her hangi sevdiğimiz bir sebzeyi kavurup yumurta kırarak kahvaltıda tüketebilmek. Ekmek gerektirmeden doyabileceginiz için diyetler için çok uygun.
Benim tarifimde
Soğan
Kırmızı biber
Ve
Havuç
Var
Bu içeriği siz dilediğinizce zenginleştirebilirsiniz.
Malzemeri sırasıyla kavurup çırptığınız yumurtayı üzerine ekleyip hafif karıştırarak kısık ateşte kapagını kapatıp pişmesini bekleyin. Dilerseniz öbür yüzünüde çevirip kızartabilirsiniz. Ben bu konuda beceriksizim 😄 eminim ki herkesin bildiği bir tarif ama ben hatırlatmak istedim çünkü benimde en çok yapmayı unuttuğum yiyecekler arasında.


Hımm bunada isim koymak lazimmmis ya, ama bunu bi yerde gormustum. 😄Baya benim tarifin patatesli firinda pismis versiyonu gibiydi haliyle çok sevdik. 

Bir tek püf noktası var, patateslerin kesinlikle büyük olmaması gerekiyor. 
Birde belirli aralıklarla ayırmadan doğramayı başarırsanız gerisi oldukça kolay olacak.
Patatesler hazır mı?
Yaglı kagıt serdiğiniz tepsiye dizin.
Bir büyükkaseye bir kaşık salçayı sulandırın
İçerisine yağ nane,kimyon, kara biber ,tuz olabildigince keyfinize kalmiş baharatları dökün. 
İki adet soğanı, enine veya boyuna dik sekilde halkalar halinde doğrayın
Hazırladığınız sosun içine katın, ayni sekilde ince doğranmiş sucuklarıda ekleyip karıştırıyoruz.
Soğanları patateslerin arasina koyup 250 derecede fırına sürün. Patatesler dönmeye başlayınca sucuklarida ayni sekilde aralarına yerlestirin. 
Bu aşamada sucuklar kurumaya dönmeden rendelenmiş kaşarı üzerine ekleyip 5-10 dk daha bekletip servis edebilirsiniz. 

Malzemeler:
Küçük boy patates
İki soğan
Bir kaşık salça
İki kaşık Zeytin yağ
Çeşitli baharatlar
Dilimlenmiş sucuk
Ve
Rendelenmiş kaşar

Kaşarın yontulmuşu makbüldür, 
hadi ben kaçar 😆

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^