25.08.2017

30 şarkı meydan okuması!


Öneri Makinesi Blogun başlattığı 30 meydan okumasına hep bi katılma istedigim vardı. Geciktim ama yinede  diger katılımlarımda da oldugu gibi her bir soruyu tek seferde cevaplamak istedim. Belki sizede hitap eden birşeyler olur diye özellikle Türkçe parçalar seçtim. 

1- Adında renk olan sevdiğin bir şarkı
 * Barış Manço -Gülpembe
Sen gülünce güller açar gülpembe Bülbüller seni söyler biz dinlerdik gülpembe
Sen gelince bahar gelir gülpembe Dereler seni çağlar sevinirdik gülpembe Güz yağmurlarıyla bir gün göçtün gittin sen inanamadık gülpembe
Bizim iller sessiz bizim iller sensiz olamadı gülpembe
Dudağımda son bir türkü gülpembe Hala hep seni söyler seni çağırır gülpembe

2- Adında sayı olan sevdigin bir şarkı (adında sayı olmasa da, bu sarkı hesap makinası gibi 😄)
 * Cüneyt Ergün- Bilinmeyen saat uygulaması
Hiçbir vücut ısısı değiştirmiyorsa mevsim normallerini
Sevmek de yok artık,
Sevmek yok artık Hiç kimseyi!
Sen yaz saati uygulaması, ben kış saati Ortak bi takvimimiz bile olmadı
Seni bir saat ileri almışlar, beni bir saat geri
Bu zamanlar yoksa bize düşman mı? Bilemem Aklın kimde kalır?
Bilemem Hatrın kimde kalır?
Bilemem Kimler sensiz kalır?
Bilemem. Hangi yol düz gider?
Hangi yol güze gider?
Bilemem aşklar ne için biter!

3- Sana yazı hatırlatan bir şarkı (çünkü her otelde bu çalıyor)
* Hande Yener -Bodrum
Keşkelerin olmadığı bir yerde yaşamak isterdim
Yalanların aktığı bir yerde susamak isterdim
Senin olmadığın ülkelerde yaşlanmak isterdim
Zamanının olmadığı bir günde buluşmak isterdim
Bana bu yere vize verecek kişi çok çok çok çok
Seni bana hep rezil edecek kişi çok çok çok çok

4- Sana unutmak istediğin birini hatırlatan bir şarkı
  * Tan - Kalbime Gömüyorum
karşımda resmin duruyor
günlerim sensiz geçiyor
bir ömür böyle nasıl sürecek dayanamıyorum..
zaman nasıl hızlı geçiyor..
gözlerim dolu dolu oluyor.
saatlerce bizi izlemeye doyamıyorum şimdi kalbimi mi beynimi mi dinleyim anlamadım ki ben şimdi neyleyim? seni çıkarıp içimden atamıyorum...
hayır hayır ama artık olmaz, bundan böyle yerin dolmaz.. seni çaldım kalbime gömüyorum.

5- Yüksek sesle dinlenmesi gereken bir şarkı
 * Simge -Yankı
Git sonuna kadar
Yok artık bir duyan umursayan
Oysa ki aşk ölene kadar
Diyordun ya hani yalan dolan
Eriyordum sensiz
Muma dönmüş kalbi Hiç görmezdin Niye neden neden neden?
Ve uzatmak yersiz Nasıl olsa yoldan döndürmezdin Niye neden neden neden?
Off
Veryansın edemem kadere
Sevdim bu benim meselem
Eğilsem bile devrilmem
Sor
Dönmezsem sebebi ne diye
Aydım iyiye kötüye
Gel gör ki çok zor
Bir süre o sancı Misafir bir yangı aman aman Sonra keder bırakır yakanı Derindedir yankı zaman zaman

6- Sana dans etme istegi uyandıran bir şarkı ( dans etme istegi yok bende 😒)

7-  Yolculukta dinlenilecek bir şarkı
*  Işın Karaca -Yetinmeyi Bilir misin
Yetinmeyi bilir misin,
Sana verdiği kadarıyla hayatın?
Hoş, bilsen de bilmesen de
Yara bere içinde bu yollardan geçeceksin Kazanmayı isterdim, kaybetmeyi değil Ama olmadı yar
Kendini kayırıyor her insan önce Bu yüzden aşka kıyar
Giderim, alışığım gitmelere
Direndi bu can ne bitmelere
Giderim, alışığım gitmelere
Gerek yok isyan etmelere

8- Bagımlılıklar hakkında bir şarkı
*  Rüzgar - Zifiri
Bak yine uyku yok gözümde
Zifiriyim bi yerlerde
Dur geri döndür beni sen de
Ölüm olsan götür beni de
İçtiğim şaraptı hayalin
Yakar bi cigara biterim
Dumanında yitip giderim
Sensiz kötüyüm beterim
Çıkmaz sokağın biriyim
Öksüz kaldım yetimim ben
Sönmüş ateşin külüyüm
Zindan oldum hapisim ben
İsmin dilimdeki ilk hecem seni çekerim

9- Seni mutlu bir şarkı
*  Hande Yener - Deli bile
Anlamam Dinlemem Ben Değişmem Sen Değiş
Başka Laf Bilmedin Böyle Gitmez Ki Bu iş
Belli Ki Sondayız Tarih Olman Çok Yakın
Tek Yöne Bir Bilet Al Ve Git Dönme Sakın
 Sen Anca Hep Kalp Kırarsın Aşk Senin Neyine
Bu Şarkıyı Sana Tuttum Aç Sesini Dinle
Deli Bile Deli Bile Deli Bile Veriyor Senden Daha iyi Kararlar
Deli Bile Deli Bile Deli Bile Ara Sıra Laf Anlar
Beni Bile Beni Bile Beni Bile Değil Asla Sen Kendini Avuttun
Beni Bile Beni Bile Beni Bile Aşktan Soğuttun

10- Seni üzen bir şarkı
*  Harun Kolçak ve Gülçin - Aglat Beni
Ağlat beni sana da bu yakışır
İnsan bu elbet bunada alışır
Bela oldun zaten başıma
Git gidişin aslında benim kurtuluşumdur

11- Dinlemekten asla bıkmayacagın bir şarkı
*  Ebru Gündeş ve Murat Boz -Gün Agardı
Gün ağardı bugün de ne geldi ne de aradı
Yanmaya yandı ciğerime sanki bıçak saplandı
Küskün müsün anlamadım
Bir gittin bir daha aramadın
Çok çabuk gözden çıkardın
Sanma helaldir sana hakkım
Gel gönülsüz de olsan
El yerine koysan
Ölür müsün bir hatır sorsan
Kork be Allah'tan
Sevsin bırak yüreğim uzaktan
Yüksünmem yanmaktan
Nasıl vicdanın rahat Kork be Allah'tan

12- Gençliginden (ergenliginden) bir şarkı (bu nakarat unutur mu, bu ve benzeri ömrümüzü yediler zamanında 😄)
*  Dj.Akman - Seninle ilk defa
Seninle ilk defa ölüyorum sana.... seni seviyorum. seninle yasamak istiyorum sonsuza !!

13- 80'lerden favorin olan bir şarkı
  Ayla Dikmen- Anlamazdın
Sevilirken bilmedin mi?
Ben söylerken gülmedin mi?
Falımizda hasret var, ayrilik var demedim mi?
Anlamazdın anlamazdın, Kadere de inanmazdın.
Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın?
Dilerim ki mutlu ol sevgilim.
Ben olmasam bile hayat gülsün sana. Günahım boynunda, aglayan bir çift göz biraktın arkanda.
Kalbim bomboş kaldı sanma, Acılar geçer zamanla.
 Aska tövbe demem ben, Görürsün sevince yeniden.

14- Dügününde çalmasını istediğin bir şarkı
*  Kayahan & İpek Acar - Seninle Herşeye varım ben
Seninle her şeye varım ben
Sen benim uğurlu yolumsun
Yıldızlara yürürüm senle
Sen iste canım senin olsun
Sen her şeysin Canımı canına katabilirsin
Cayarsam senden beni şu ateşe atabilirsin
Sen sen benim için Teksin bu dünyada Meleksin bebeksin her şeyimsin benim
Yaşayamam sensiz yaşamam asla
Doyulmaz balımsın kelebeksin Sen sen benim için Sıcak bir güneşsin Bugünlerin yarınlarım her şeyimsin benim
Göstermesin tanrım yaşatmasın bana Nefes bile alamam yokluğunda

15- Yeniden yorumlanan (cover) bir şarkı
* Harun Kolçak ve İrem Derici - Gir Kanıma
Uçardım gönlümce seni görmeden önce yazılmış inan kaderime
Saçların dağılır aklımın yellerinde hiçbir rüzgar esmese bile
Vazgeçmem, geçemem seni ne zor buldum ben düşlerim çıkmasada yine
Gir kanıma Hani bekarlık sultanlık derdik
Yetti canıma yaşarım ben senle gir kanıma
Kararını ver artık beklemeden gel yazık
Vazgeçersen bu sevdadan eğer
Ne kadar çok aradım sonunda yakaladım
Unuttum yalnız geçen o günleri

16- Klasik müzikten çok sevdiğin bir şarkı. (Hiç alakam yok pas 😃)

17- Kraokede düet yapabileceğin br şarkı
*  Sezen Aksu - Şanıma İnanma
Benden çekiniyormuşsun
Bana göre değil hiç diyormuşsun Çok baskın çok iddialı fazla popüler buluyormuşsun
Peki benim de bir kalbim olduğunu
Senin aşkınla dolduğunu
Göz göze gelince mahvolduğumu
Gerçekten mi görmüyorsun
Aaaaa Gerçeği gözden kaçıran yarim
Aaah Eğriyi doğruyu şaşıran yarim
Aaah Aşkımla ruhunu şad ederken
Aaah Sonunda sabrımı taşıran yarim
Seni anlamıyor değilim inan ki
Yaşamak değil esaret sanki
Hadi benim kendi seçimim sonuçta
Gülü seven dikenine dayanır yani
Bu durumda kalbine danışacaksın
Neye nereye kadar katlanacaksın
O kadar aşkın varsa hemen gel kalbimde karargah kuracaksın!

18- Doğdugun yıl çıkan bir şarkı (tam yılı olmasa da o aralarda cıkmış cok sevdigim bir parça)
 * Şebnem Ferah- Vazgeçtim Dünyadan
Nerde sözler of nerde yüreğim
Ben de sevdim of sevmedi bilenim
Ver elini sonsuza al beni dünyadan of kalmadı sevenim
Yürekler alınmaz pulla parayla
Kim yenmiş kaderi duayla
Gelinlik giymeden, ışığı görmeden bebeğimden önce vazgeçtim dünyadan
Kaderi yenmeden, utandım kendimden
Daha sevilmeden vazgeçtim dünyadan
Nerden geldim of yolculuk nereye
Belki söyler of sorarsam kadere
Yok sevenim arzuyla
Mezarlar bile küsmüş of kadınca ölene

19-  Sana yaşamı düşündüren bir şarkı
*  Ferhat Göçer - Yıllarım gitti
Kimleri sevdik kimleri sildik
Kimleri peşine düştük genç ömrümüzde
Yüz göz olduk yar seninle, sözümüzü esirgemez olduk
Gençliğimi geri verseler bu kez en çok kendimi severim
Veririm o yari de, kime sevdirirse sevdirsin
Kimi öldürürse öldürsün
Kimi güldürürse güldürsün
Umurumda değil Kaşı gözü gül yüzü
Yıllarım gitti, Yıllarım gitti
Bir düşün niye geldik bugüne diye,
Kimlerin sözüne gittik genç ömrümüzde

20- Senin için anlamı büyük olan bir şarkı
* Ahmet Kaya - Kum Gibi
Martılar ağlardı çöplüklerde Biz seninle gülüşürdük Şehirlere bombalar yağardı her gece Biz durmadan sevişirdik
Acımasız olma şimdi bu kadar Dün gibi dün gibi çekip gitme Bırak da sarılayım ayaklarına Kum gibi kum gibi ezip geçme
Sonbahar damlardı damlarımıza Biz seninle sararırdık Aydınlanlansın diye şu kirli yüzler Biz durmadan şavaşırdık

21- Adında isim geçen bir şarkı
* Fikret Kızılok - Gönül
Bunca yıl herkesten kaçtın En sonunda buldum sandın
Ansızın içini açtın Yapma dedim yaptın gönül
Gözleri senden uzaktı Fark edilmez bir tuzaktı
Sana böylesi yasaktı Yapma dedim yaptın gönül
O bir yolcu sen bir hancı
Gördüğün en son yalancı
İçinde ki serin sancı
Gitmez dedim kaldı gönül
Sen istedin ben dinledim
Senden ayrı olmaz dedim
En sonunda bende sevdim
Şimdi beni kurtar gönül
Gözlerin bakar da görmez Ellerin tutar da bilmez
Gece gündüz fark edilmez Demedim mi sana gönül
Sabahın tam üçündesin Dertlerin en gücündesin
Hâlâ onun peşindesin Gitme dedim gittin gönül
Böylesi sevdiğin için Bir kördüğüm oldu için Ağlıyorsun için için Demedim mi sana gönül

22- Seni İleriye taşıyan bir şarkı
* Aydın Kurtoğlu -Yak
Ne kadar boş her şey alışınca yalnızlığa
Tükenince umutların sarılırsın gururuna
Bir elinde yanılgılar diğerinde gözyaşların
Yıkılınca hayallerin karışırsın yağmurlara
Değer mi boş yere kendini üzmeye
Hayat senin ellerinde
Ne varsa kalbinde yak gitsin anıları
Bir değil bin kere geçtin o yolları
Kim geri getirecek kaybolan yılları Söyle

23- Herkesin dinlemesi gerektiğini düşündügün bir şarkı
*  Zülfü Livaneli - Kan Çicekleri
Topraktan mı sürmüş candan mı kopmuş
Açar yediveren kan çiçekleri
Türkü mü, şiir mi, ağıt mı yoksa
Açar yediveren kan çiçekleri
Bölük bölük olmuş çaylar dereler
Hiçbiri denize varabilmezmiş
Duvarların dibinde bir yaralı gül
Gülleri solduran gülebilmezmiş
Bu şehrin üstünü duman sis almış
Tomurcuk çiçekler kana belenmiş
Dağlar çiçek açmış, usta dert açmış
Umudun goncası kan çiçekleri

24- Dagılmamış olmasını dilediğin grupdan bir şarkı
*  Manga - Hani biz
Hani biz mecazi aşkların buruk özlemiydik
Hani biz her gün ilk kez gibi sevişirdik
Şimdi sabahları neden bir tek kelime bile etmez olduk
Işıklar söndüğü zaman sırtımızı dönüp uyur olduk
İstersen ağla istersen bağır, döndürebilsek bile zamanı geriye
Aşk bitmiş be aşk, pas tutmuş hazlar
Yarınsız dünlerle nereye kadar
Hani biz hiç kimseye öyle benzemezdik
Hani biz hiçbir şeyi bizden gizlemezdik
Şimdi herkes kadar kolay bir bir yalanları süsler olduk
Çırılçıplak yan yana küsmez barışmaz olduk

25- Artık hayatta olmayan sanatçıdan bir şarkı
*  Murat Gögebakan - Gülmedi Talihim
Gülmedi talihim gülmedi gitti
Ömrümün baharı kış oldu bitti
Rüzgarlar önünde yaprak gibiyim
Her gelen kalbimi kırdıda gitti
Allahım bir yol göster bana
Gülemedim ben aşktan yana
Bana aşkından bir zerre ver İçeyim onu ben kana kana
Gülmesin talihin gülmesin gitsin
Ömrünün baharı kış olsun bitsin
Rüzgarlar önünde yaprak gibiyim
Her gelen kalbimi kırdıda gitti

26- Aşık olmak istemene yol açan bir şarkı
*  Elif Turan - Aç Kapıyı Gir içeri 
Bugünlerde bir şeyler oluyor bana acep neden
Yalnızlık geciyor gönlümdeki ıslak caddelerden
Bakarsan buğulu penceremden
Dünyam kapkaranlık neden bilsen
Ac kapıyı gir içeri gönlüm bekliyor seni
Banane şu yalan dünyadan yanımda sen olmazsan
Gözlerim kapanmaz seni sinemde uyutmazsam
Sevmeyince hayat bomboş dedin Yaşamayı bana sen ögrettin
Aç kapıyı gir içeri gönlüm bekliyor seni
Gözlerim kapanmaz seni sinemde uyutmazsam
Sevmeyince hayat bomboş dedin
Yaşamayı bana sen ögrettin
Aç kapıyı gir içeri gönlüm bekliyor seni

27- Kalbini kıran bir şarkı
*  Burcu Güneş -Aşkın Beni Baştan yazar
Meğer onun gelicem dediği kalbimin sevgimin hakkından gelişiymiş
Meğer onun dönücem dediği verdiği sözlerden yeminlerden dönmekmiş
Meğer onun alıcam dediği en sonunda benim günahımmış
Geceler usandı acılar usandı
Çığlıklar usandı şarkılar usandı
Ondan ne kaldıysa kalbime dolandı
Bekliyorum gelsin bir tek canım kaldı Ateşe verseler dünyayı kaç yazar
Yanmadı kimse böyle benim içim kadar
Çekip gitsem bir gün silinsem dünyadan
İnan ki aşkın beni baştan yazar

28- Sesini çok sevdiğin şarkıcıdan bir şarkı
*  Merve Özbey - Helal Ettim
Ayrılığın günahı, aşkın sevabı büyük.
Senden kalan acılar, sanma ki gönülde yük.
Kalma gitme sorgusu bölük bölük,
Bendeki bu yürek, senin bile korkundan büyük!
Giremedin neden gönül yoluna?
Böylesi sevdayı feda ettin.
Benden yana olan kalsın yanına,
Ben sana hakkımı helal ettim.
Bilemedin değer aşkın uğruna,
Böylesi bir kalbi heba ettin.
Benden yana olan kalsın yarına, İstemem hakkımı helal ettim.

29- Çocuklugundan hatırladıgın bir şarkı
*  Fatih Erkoç - Ellerim bomboş
Senden ayrılmadan önce bilmiyordum hiç, hayatın anlamsızlığını
En güzel şeylerin bile yavan kaldığı aklımın ucundan geçmezdi.
Senmisin bu hallerde olmama sebep
İnanmak gelmiyor içimden
Oysaki durmaksızın süren kavgalar meğer aşkın cilveleriymiş.
Ellerim bomboş yüreğimde bir sızı
Ateşe atılmış bir demir gibi kor hala
Ellerim bomboş gözümde yaşlarla
Güneşin kavurduğu bir çöldeyim

30- Sana seni anlatan bir şarkı
*  Sagopa Kajmer - Ben Hüsrana Komşuyum
Benim sermayem çift el, çift göz , karamsardan varan harbi doğru söz,acılarımsa köz ah benim bu sisli yollarım, vay benim körpe ellerim , kara saçlı başım ,dara düştü yarım .Bazen bıktım ,aslen yıkıldım ve daldım derinlere sığdan yıldım ,beni toplasan 30 şirin yıldım , sabreden dervişin muradına vardım.Bitmez kaderin uzun yolu , gidilemez tek binekle , içine sinmiş korkak çocuğu ileri doğru itekle , burada beklemekle sanma kalıcısı ya pekte bak kaç milyar insanın yaşam bayrağı direkte!... Bu ses benim dinle!...dinle!..dinle!...Uygunsuzca gidişlerim yolunu kesen haydut benim,bildiklerimden eminim yaptıklarıma kefilim gidenlerime vedayım gelenlerime mirim...

Denedim olmadı , çabalarımın sonu nihayete varamadı ben hüsrana komşuyum , yolları gözler meczubum uykum kaçtı , iflasın eşiğine battı , bu suçsuz gözlerime hesabım ağırdır , vardır şerrim de velâkin kalanım hayırdır.

Bir tane de ben ekleyim' hediye gelen şarkı?
* Gökhan Tepe- Seninle her yere
Dağılmışım yine derdinle bu gece
Toplanma ihtimal yok
Hüzünde Şarkılar demlenmişim yine
Senin benden haberin Yok
Saymıyorum bu zamansız hasreti
Yalnız kalmak kader değil
Korkmuyorum göze aldım her şeyi , canımın canı senden başka yerim yok
 İnan Bana...
Ne dost tanırım ne düşman gözümde
Bir hak bilirim bir de aşk içimde
Hayat dediğin geçiyor seviyorsan söyle
Düşünmeden koşar gelirim, seninle her yere!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^