5.07.2017

Çağrı'nın Konuşma Çabaları

  Artık 16'ıncı ayını bitiren Çağrı konuşma çabalarına girdi. Aslında baya bayadır konusuyordu desem yalan olmaz. Hep bi anne der gibi çıkarttıgı ses vardı, dogdu dogalı ama var sayıyorum.ki bize öyle geldi. Öyleyse Çağrı bi 7 aylık oldugundan beri açık açık anne ve anneanne diyebiliyordu. Ver, al, gel, git, su, mama,süt,bebek, köpek,kedi, havhav gibi kelimeleri sıkça duydugu içinde ögrenmişti. Yaklaşık bi 9 aylıkkende ilkkez Baba dedigini duyar gibi olmustum, bi kaç gün geçti gerçekten baba demesi artınca benim babam degil dede de bakim kızım lafını ögretti. Sonra Çağrı hep bi Dede lafını agzına dolasa da çok geçmeden tam 9 aylık oldugunda babası onu ilk kez görmeye geldi. Ondan beride dikkat ediyorum, Çağrı ne zaman baba dese ya arıyor ya mesaj atıyor yada hakkinda bi duyum alıyorum. Hoş hepsi davayla ilgili oldugu için Çağrı ne zaman baba dese evde herkesin sininirleri alt üst oluyor 😅 
 Dede, anneanne,anne gibi hitapları ögrenen Çağrı en son Dayı demeyi de ihmal etmedi.  "Didi" "anni" "anniinnii" "dayiii" tam olarak durum bu tabii. 
 Simdilerde dozajı arttırdı, gördügü herseyi ama herseyi istiyor. Parmagıyla istedigi seyi isaret ederek "Anne bu, anne bu buuu bu" 
Bu ayda normal mi bilmiyorum ama hiç birseyden tatmin olmuyor. İstedigi sey her neyse verdikten sonra yanindakini istiyor, kısacası evde ne var ne yok hepsini bana verin derdinde 😄 
  Çok konusuyor uzun uzun birseyler anlatıyor ama bu sefer ben bile anlamıyorum, çunku zaten duydugu butun sarkıları seslendiriyor. Ritim tutuyor ama kelimeler yine anlamsız. 
Birde herseyi anladigini dusunuyordum da, bugun beni bile sasırtmayı başardı. Anneme Çağrı'ya bakarak "suna bak ya ne güzel, kafasında hıç birşey yok" dedim. Oda kosarak gidip şapkasını getirdi ve kafasına geçirerek gösterdi. Kafasında şapka varmış. Çocuk haklı ben bile düşünmedim o kadarını 😅

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^