26.01.2017

Bebek odası yapımı

Merhaba burada bi yazımda ve instagram sayfamda Çağrı'nın odasını üst kattan alt kata taşımak istediğimden bahsetmiştim. Bu kadar çabuk halledebilir miydim bilmiyordum ama içim nedense rahattı. Tam tarihi belli olmasa da fikir sahibi olarak önce yapılabileceklerin planını çıkarttım.  Altta büyük bir oda var ve hiç aklımda yokken. "Çünkü; burası kullanmadığımız kilitli bir odaydı ve önceden dekore edilmiş olduğu halde eşyaların uyumu, şekli odanın bir köşesinde çıkıntı olması filan (resimde siz o bölümü göremiyorsunuz) estetik açıdan hiç sevmemeye başlamıştım. Ve bu odayı boşattırıp sağlam bir dekor fikri oluşturup sıfırdan alçı dekor ışıklandırma vs. yaptırana kadar kilit altında tutmaya karar verdim. Ta ki bu odayı kullanmaya karar verene kadar'. Yan balkondan tutunda merdivenin oradan alt kata inip oradan bi odayı kızıma yaptırma düşüncelerine kadar gittim :D Son anda mal mısın dedim kendi kendime, oraya dünya masraf edip hiç oturmayacağımız bir salon yapacağımıza,  az bir harcamayla niye değişim yapmayalım. Bu fikri bizimkilere sundum ve bir hafta sonra hemen işe koyulduk. Alçıban duvarı çekmek 1 günümüzü toplamda odayı oluşturmak benim boyasıyla birlikte 3 günümü aldı. Resimde gördüğünüz öncesiyle ve sonra 4 kare.   ilk olarak Montessori yatak için marangozla anlaştım. Sonrasında sanayiye giderek gerekli malzemeleri topladık. Tabii bu aşamada Abim ve iki arkadaşı bir pazar gününü ayırarak alçıpan duvarı yaptı. Odayı bölmemizdeki amaca gelince, hem alanı daraltmak hemde sıcak soğuk ilişkisini kesmek. Başarılı olduk mu? evet. Çünkü bu adanın diğer tarafında elde ettiğimiz odaya yakın büyüklükte balkon var. Daha önce kapattırarak kullanmayı bu nedenle düşündüm. Ancak çokça cam ve dış cephe de yalıtım olmadığından yazın sıcağı çektiği gibi kışında aynı derece soğuk olacaktı. Elde ettiğim alan şuan tam evin ortasında kaldığından şuan kış ayında tam istediğim ısıda. Ayırdığımız bölümü ileriki zamanlarda balkonla birleştirip yeni bir projeyle hayata geçireceğim. Şuan orası kilit altında :) Eeee her şey sırayla. Evin neredeyse tamamını biz kendimiz yaptığımızı söyleyebilirim bu arada. Her halükarda elimiz deydi epey bir emek var yani. 


Son olarak odanın genel görünümü böyle. Tabii bitmiş değil, asıl oda Çağrı büyüdükçe şekillenip hayat bulacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^