30.09.2019

Hala Yakışmıyor

     Aşk bana yakışmıyor. Değersizlesiyorum. Çok ta şey değil aslında. Birşey beklemiyorum.  Hep huzur, huzur içinde huzur aile olabilme umudu. Düşlerim. Olmadı, zorluyor. Oysa diyordu ki şair. Aşk kimin kolları arasında öleceğine karar vermektir. Kolları arasında can bulup o cana kıymak değil. Varlığıyla yokluğu bir var ama yok. Hiç var olmamak için gelmiş. Ölümü tatmaya. Aşk bilindik boş bir yalan. Bana hiç yakışmıyor. Yakıştıran  olmuyor. Pahalı bir elbise bende durmuyor.

Gitmek gerekir bazen, halini anlayan olmadığı  için.
İstemeyerek gitmek gerekir. Kim olduğunu  hala bilmeyenler için.

1.09.2019

28 yaşk ¿?


   Her gün her saat her dakika özlüyorum.  Bu yüzden yüreğimden ayıramadığım gibi gözümden de ayırasım gelmiyor.
  Hatalarınla koşulsuz şartsız inanıyorum. Duymuyorum görmüyorum inadını. Inadına yenik düştüklerini. Öyle işte, olabilirlerinle yanındayım. Kendinde bulmadığın herşeyi buluyorum.
  Güvenmediğin kadar duyuyorum sesini. Hepsi orada.
   Sen aynadaki yansımam, iç sesim, geç kalınmış özlemim. 28 yaş dileğim. Son isyanım, yeter artık dediğimsin.
 Bu son, bu sondu.
 Zoru oynamaya, sevmediğim ne varsa sevdirmeye, affedilmeyeni affetmeye, beni benden kurtarmaya, sonum olmaya geldin biliyorum.
Aşķ mı? Sonunda....

10.07.2019

Binlerce kez iyi geceler sana...


Öpünce  kurbağaya dönüşen prens, ne çok masal kahramanı oldu senden. Ben gibi, her noktası ters, ucu farklı sonu farklı, telaşlı, tatlı başbelası. Etten Pinokyom, fareli köyün heyecanlı kavalcısı. Çirkin ördeğim, beyaz gömlekli prensim. Mavi yeşil gözlü avcı, yüreği  bir avuç ses bombası, kurşun askerim. Hem kahraman hem kötü adam. Uyuyan prens, şuursuz sevgili. Ne çok şey  oldun sen bana şu kısacık zamanda. Baygın aşık. Aşkımm, bir fincan kahve eşliğinde gelen eşsiz manzaram. Doyulmaz şarabım, bitmeyen kitabım, sonum... Her zerrene, tenindeki tek bir tüy taneciğine hayran oldu gönlüm .. Gülümsenin ardındaki söze, farklı düşlere, dalıp giden gözlere. Şansa, kadere, hayra sığınan yüreğine... Mucizem, içime çektiğim nefesin nefesim, kokun kokum .. Gökyüzünün varlığını  bana hatırlattığın için  iyi  ki varsın... Ne çok şey  unutmuş, ne çok şeyden  vazgeçmiştim oysa. Şimdi kahkahalarla beyaz bulutlara ulaşma zamanı. Bakalım kim daha hızlı koşacak bu yolda...

22.06.2019

Hayat Cesurlara Torpil Geçer

 
 Yazmayınca kocaman bir hiçim, çünkü konusmayı bilmiyorum.
   Ögrenir miyim sanmıyorum, aslında onuda bilmiyorum. Şu sıralar hiç birşey bilmiyorum. Düşünmeyi dahi unutuyorum. Telefonda dakikalarca sorduğu soruya cevap almayı bekleyen dostlarım var. Plansız gidiyorum, plansız dönüyorum. Hatalarla, boşlarla. Görmeden duymadan yaşıyorum. Üstelik bilincindeyim herseyin. Yalanım yok dogrumda yok. Bagimlılar gibi, hedefimde ısrarcıyım mücadele yok .

 Güzel demiş hayat cesurlara torpil geçer diye. Aylar oncesinden yazılmıştı bu kitap bana. İhtiyaç hisetmedim, en çaresiz hissetigim anda ise aklıma ilk gelen oldu. O gün epeyce aradım bulamadım, niyetime koydum bulamadığım ama ihtiyaç duyduğum şey her neyse o gün gece çıktı aslında tam karşıma. Bilincindeydim, bilincim kapalı anlattım. Sindiremediğim fikirlerim, acabalarım vardı aklımda kendime konduramadıklarım.
  Hayat cesurlara torpil gecerdi ama ben sadece kelime oyunu yaptım. Karşımdaki tam bir eşekti çünkü. Yaramaz bir çocuk. Sevgi yumağı. Kozasından çıkamamış ipek böceği. Tek gözü acik seyir ettim. Yüzünün aldigi sekli, kendini anlatabilme çabalarını,mimiklerini, utancını, şaşkınlıkları, gülerken gözünün görmeyişini, bakarken gözlerindeki ışıltıyı. Teninin kokusunu...
 Hafife aldım önce herseyi. Sonrası içinden çıkılamaz boşluk.
   Ne sacmalıyordum hala? Gittim...

  Aradım tekrar buldum. Önce onu, sonra ondaki beni. Kaldırabilir misin dedim. Kaldırırabilirim dedi yalancı. "Ben çözerim o düğümleri, ama ben çözdükçe bağlarsan?? " Her şey bir yere kadardı çünkü.
-Git desem diyemem, bir hafta bekler misin desem çok geç dayanamam.
-Emin ol, emin misin, eminsen..

"Kimse kusurlu birini sevmez ama kusursuzda sevemez, biliyorum.
Ben kusursuz severim.
Hiç bir kimse bu kadar iyi gelmemişken, hiç bu kadar da dokunan olmamıştı.
Dozu aşılmış her ilacın bir yan etkisi olduğu gibi.
Sorgulamamalıydık, sorgulanmamalı.
Yarını düşünmeden gülebiliyorken sorgulanmamalı.
Hüznüme sakin olmayı ögret, öğret sende bilmediklerimi.
Değer mi sorgulama, değmese de eşlik et. Korkma.
Ben bizi anladım, kırgınlığımla.
Allah şahidim bir daha asla."


20.06.2019

Kürkçü Dükkanı' High Class bebeğim

  Veli'nin "high class bebeğimm piiss leşş" sözleri hala kulaklarımda. Uslup meselesi. İki ay öncesi, Alice kostümünden arınıp gayet sıradan sakin bi otele geçiş yapmıştım. Hayır niye sürekli söylentilere kulak asıp cırpınıyorum ki. Ne bekliyorsam, gittik. Gittimm. Sen kim bundan sonra bargirl olmak kim, arafatta kalmış gibi bir bucuk metre kare alanda cebelleşmek yerine karşıma çıkan ilk fırsatta üzülerek veda ettim yeni bulduğum  arkadaş ortamına. Araa sorr, heee.. Olur. Ben aramasamda onlar soruyor da buraya kadar herşey ne kadar da sıkıcıymış anlatmicam.


  Ama ne olduysa şu son iki ayda oldu. En dibi gördüm diplerii. Daha ne kadar kötü olabilir hersey bilmiyorum. Millet sahil kenarında şurada burada düşünür yaşadıklarını. Benim aklım evin banyosunda geliyor. Saatlerce sıcak suyun altında artıları eksileri mutluluklarımı hüzünlerimi arıyorum. Safsın diyorlar, ama o tam olarak öyle değil be. "Mucize" mucizelere inanıyorum. Sırf bundan geliyor salaklığım. Sanıyorum ki biri çıkacak diyecek ki bundan sonra sen hiç üzülme ben hep yanındayım. İnişi de çıkışıda bundan sonra benimle tadacaksın. Lan boyle mucizemi olur mal!
  Sen bir kere sevmeyi bilmiyorsun. Sevince sapıtıyorsun zaten. Dokunuyor sana, hazımsızlık yapıyor alerji gibi kaşındıkca kaşındırıyor.
  Sevmiyorsun bari sevilen taraf ol. Tırtt onuda beceremedin. Hedefler farklı beklentiler ayrı. Sevilirken iş budalası! Severken sürünen manyak.

  Kalp kırmak bana göre degil zaten. Misal bosanmak istedigim esim sırf asker diye bosayamadım. Al Gelsin bosarım dedim, baktım hersey yolunda gibi patt orta yerde karnımda 3 aylık bebekle kala kaldım. O durumda bile ben, dibe vurduğumu hic hissetmedim. Ama yanlızlıktan gebermek uzereydim gebermek!. Tam ferahladım biri çıktı anlattı da anlattı. Hep bi mucize meraklasıyım ya, imkansız diye düşünürken olabilirimle tekrar düştüm kırıldım.

 Ulan ne cok kirildim. Kariyer diye koştum, koştum, tam depar almışken yeterki insan olsun hayatımda dedigim yerden yine vuruldum. Neden hayatımda, iş için, arkadaslık için, cak icin cuk için. Cekilir bi tarafıda yok ha. Ne bekliyorsam acıkcası söyleyim. Ben aşk istiyorum. Aşık olmak, belkide sadece acı çekmek için yapıyorum bunu. Ama biliyorum ki hayatımda beni hem yıpratacak hemde yüzüne bakınca tapınası bi hayranlıkla bana herseyi unutturabilecek.

   Ama yok yok yok! İşim ve ben elimde bu kez tepsi waitress olmanın sevimsizligiyle. "Waitress" yanii bayan bar garsonu. Dogru yazın şunu. Ne mülakatlarda bar garsonu bile olmam barın içinden cikartamaz kimse beni diye restleşiyorum ya. Tükürdüğümü yaladım. Hadi bakalım. İsteksiz garson. İşini sevmemeyi tam anlamıyla yaşıyordum yine. Sabırsızımda, Bu kez yanımda destekcim yok. Arkadaşım barmenim sırdaşım her boku anlattığım derlestigim insan. Otelde iyide dışarda Tırt işte. İcim bu kadar acımasızlaşmışken otel içinde de ayakta durmayı ögren bi zahmet Tılsım! 


  Bu yıl dileklerin hayallerin var belki bi mucize. Kalp kesiği en kötü insanı bile acıtırmış ya. Ummadık insan geldi hayatımı bir haftada bok edebildi. Ben izin verdim mi hayır, en son bi akşam telefonu elimden alıp bogazımı sıktığını hatırlıyorum. Ama hatırlamıyorum gibi. Zorla hayata sızmaya calışanları saf kabul "ama cok iyi bee, canım canımlarla önce kendimi sonra başkalarını kandırmaya calismalarım yok mu? Şu yasta cocukların bile bildigi en savunmasiz anımda öğrendigim ders " yine kimseye güvenme". Hatta ona sakın guvenme diyene bile.

  Mucizelere cok inaniyorum. Kahramanlara, aşklara, ilk görüşte var oluşa, sonsuzluğa, masallara. Pinokyo'ya inanıyorum. Pinokyo'nun bir gun gerçek bir cocuk olabileceğine inandiğı gibi inanıyorum. Batan titaniğin geri dönmeyecegini bildiğim halde inanıyorum. Toplamaya çalıştığım ne varsa, topladıkça dağılacagını bildigim halde. Kimdi "olmuyorsa zorlama bırak dağınık kalsın" diyen. Kalsın o zaman. Vazgecilmez olduğuna emin olan herkes bir gün gider nasılsa. Oda gitti ben gittim. Mucize yokmuş, benim gibilere. Olmasın madem.


Bi masal duymuştum; şöyle diyordu.
Aşk mı?
Şuan uykuda kendisi.
İçimden aldığın baharın hangi rengisin?.
Senide sarsmıyor mu gönül güvertesi.
Aşkta senin gibi yalnızlığın özentisi...

  Bela kürkçü dükkanına döndü ne yapsın, bohçasını toplayana kadar yine gidecek yeri olmadığını gördü. Hep yaşarım bunu önce rest çeker sonra otururum. Külkesi miyim neyim bee.


 Bu yıl ki ilk totemimi de gerceklestirdim.
Tılsım Yılmaz tek bir karede tüm benliğini konusturdu. Kızacaklar ama soylemesem olmazdi. Dogum izleri dogum izleri diye ne çözümler aradım kahrettim. Olsun o kadar. Affedin.

 

http://anilarimbombos.blogspot.com/2018/12/yeni-yldan-beklentilerim-2019-mim.html?m=1

16.04.2019

Bu Şehrin Gereksiz Hizmetkarları


   Sevgili günlük arada bi sende yaz. Efsaneler şehrinin şatafatı altında yazamadım sana. Hatırlar mısın dünyanın en sevimli masal kahramanlarını? onları öldürüp gömmüşler buraya. Boynuzlu 3 kırmızı adamı kahraman diye şehrin kapısına dikmişler. Altın yaldızlar altında. Çağrı görse korkar. 
Bilemedik ne desek, ne desek 
Neyse geldik, buraya ilk gün dünyasından çalınmış canlılardan insanların cığlıklar atarak eğlendiği demir korkuluklara kadar gezdik gördük. 
  Yüksekten korkar penguenlere ağlarım.
  Neyseki konumuz bu değildi. 
Barcıyız biz.
sonraki gün barda Cimbali görünce mutluluktan uçtum biraz. Keşfedilmemişi keşfetmem toplasam 3 saatimi aldı. 
Kahvesi hayal kırıklığı. Tatsız, kokusuz damakta çok acı. Yine mi background derken 3 gün sonra küçük bir barda sadece sıcak içecek çıkartırken buldum kendimi. 
  Bakmayın aslında' ilk gün' insanlar yüzünden uymadı olmadı bana burası diyerek istifamı verecekken üçüncü gün hakkımı kullanmıştım.

  Bir haftanın sonunda kaybettigim isimlikleri isteyecekken yan odada" evet ismail bey" dün gece otelde içtiğiniz doğru mu sözlerini duyunca. İsimlik kalsın diyerek odayı terk ettim. 
Çalışma adabında birlik olunup birbirinin acığını kapatmak değil de acmak için uğraşan insanlarla aynı ortamda bulunmak bana göre hiç hak değil. Ben 9 ay en çok bunu öğrenmiştim. El ele olmamız paydosa paydos dememiz bu yüzden.
Sefim, yeni gelen bir kaç güzel insan dışında. Çıkar hırsıyla yıllarını harcayabilecek bir takım grubu ben sevedim. Kuralların canı cehenneme derler. Ben elbet uyulur derim. Uyulmadığı durumlarda fırsatcılık yapana madalya takıldığını hiç görmedim. 

  Kıyafetler cidden komik sinir bozucu gerçeklikte, giyer giymez kendimi Alice gibi hissettim. Hadi ben minyonumda gerçekten yakışmayan "kadınlar" var. Efsaneler şehri mantığıyla Alice olna fikri bile kullağa hoş gelebilir ama siyah üzerine fuşya detaylar ciddiyet ve masal kahramanı olma üzerinde tartışmak yerine çekicilik katardı.
  Elbiseleri gördüğüm anda bile hizmetciler ben bu otele gelmemeliyim demiştim!

  Bu sene bir telefonla başlayan Side planı, yine benzer bir durumla son bulmuştu. Bu sektörde cidden ısrarcıyım. Otellerde sorun yokda yeni ortamda yine yazarım. Buda bizim gibilere ders olsun diye not edeyim istedim. Başkalarına bakmak yerine hedefinize odaklanın. Başarı bu kadar kolay aslında  

Bloody Mary Yapımı - Hikayesi


  Aylardır bu kokteyli anlatıcam anlatıcam anlatamıyorum. Ama artık anlatıcam 👊 Çok basit ama yapımı bi o kadar hatalı. Hatalı diyorum çünkü içeriği böylesine basit bir icecegin formülünü tutturamayıp zehir eden onlarca insan gördüm. Hatta en doğru şekilde servis edebilene rastlamadım desem yalan olmaz.
 Bu konuda hep bir sitem halimdeyim! Sevmeyebilirsiniz ama biraz olsun sevebileceğiniz şekilde sunmayı öğrenin der kızarım. 
  Birincisi Bloody Mary shacklenmez! Kesin ve net söylüyorum hiç bir kaynakta böyle bir bilgiye rastlamadım!
  Evet canım benim! Hiç gülme 😄
 İkincisi uzun bardakta servis edilmesi en uygun olanıdır. 

  Kokteyl dünyasının net çorbasıdır. Öncesinde alkol tüketmeden içildiğinde doyurucu. Alkollü olmakta birlikte içtikten sonra üzerine dürüm gömme ihtiyacı uyandırabilir. Çıldırmışcasına yedirebilir. 
   
 Gelelim öncesine- Garni olarak turşu, zeytin,limon,kereviz, salatalık, domates,peynir, cips gibi atıştırmalıklar kullanabilirsiniz. 
 Süsleme haricinde yanında servis edilme konsept uygun olabilir. Çünkü eğlenirken ayakta içelecek bir kokteyl çeşidi değil. 
  Gündüzleri sakin bir şekilde oturarak yudum yudum tüketilmesi daha doğru olur. 
  Asıl yapılış amacı zaten "içkiyi abarttıktan sonra" aksamdan kalma dediğimiz duruma uygun olarak toparlanmak için varil varil su içme ihtiyacını kesecek bir kokteyl çeşidi. 


  Hikayesine bakınca yok artık diye mantık ötesi saçmalık olarak duyduğum bi kaç farklı hikaye duydum. Bunlardan biri barmenimin anlattığı. Margarita,hikayesine benzer bir şekilde bir bayanın domates suyundan kokteyl istemesi üzerine yapılıp içerken üzerine dökmesi ve ismine hitaben kanlı Mary adını almış olması.  Ancak ben Onur Can Gençer 'in youtube kanalında anlattığı kanlı Mary dönemini çok daha inandırıcı buldum. merak edenler buraya'


Malzemelerini çok kolay bir şekilde temin edip evde yapabilirsiniz. Gelelim benim dokunuşlarımla herkesin tiksinmeden içebilegi tarifin ayrıntılarına. 

Bardağa hiç buz eklemeden 6 cl kadar Votka koyuyoruz. Bu sizin ölçünüzle bir shot olabilir. İlave olarak yarım limonun suyunu ekledikten sonra 'bardakta geniş bir dudak payı' ayırarak domates suyunu tamamlayın. 
Üzerine 3-5 adet arası tercihe göre buz ekleyin. 
Sonrası bir miktar tuz, karabiber ve acı sos. 
Pipet yardımıyla hafifce karıştırdıktan sonra içmeye hazır.
Migros ve Carrefour dan istediğiniz marka acı sosu temin edip kullanabilirsiniz. 
Her markanın kendine göre acılık oranı var. Benim önerebileceğim markalar.
Susitaş - az acı
Louisiana - çok yoğun acı
Lousiana Supreme - acı

Bol acı sevenlere üçünüde öneririm. 

Kısaca
Votka
Limon
Domates suyu
Tuz
Karabiber
Acı sos

13.03.2019

Sheridan's Likör


  Merhaba dünyanın en ilginç, en harika şişe tasarımı, en tatlı, en bastan çıkarıcı, en denenmesi muhtemel ve tüm bunlara rağmen en gereksiz likörünü taktim etmek istedim.
  Vallahi meraktı benimkisi mini barımda da harika duracak bu şişeye hayır diyemezdim. Bi ikincisini ister miyim asla.!!
  Çünkü çok ama çok tatlı.
 Kahve +krema.
 Kahve likörüsün sen yahu!! Türkiye şartlarında 110 TL verdigimi düşününcede. Cidden gereksiz oldu. Lambır lumbur pasta tüketebilen biriyseniz alın afiyetle için.
  Şişe tasarımı demiştim. Söyle ikili yapışık tek sişe. ketcapla mayonez gibi, pekmezle tahin gibi kusursuz ikili olarak sunulmuş.
  Direk bardağa döktüğünüze hiç karışmadan esit miktarda bir sunum verecegi söyleniyor. Hemen shot bardağında denedim esitlik sağlamadığı gibi gayet güzel karıştıda. Ne bekliyorsam. Parmakla destekleyerek istediğimiz miktarı keyfimizce ayarlamak cok daha mantıklı olur zaten. (İlk resimde görüldüğü gibi)

  Kahve tarafı oldukca sert olduğunu söyleyenler olmuş. Bence fazla seyrek yapıda ve şekerli çok sıradan kahve likörlerine bile kıyasla daha basit buldum. O netim bu konuda.
  Kahlua kahve likörünü buzlu sütle shackleyip bayıla bayıla içerken. Sheridans aynı işlemde resmen yok oldu.  O nedenle de sütü çok az ekleyip 3 buzla tüketmenizi tavsiye edebilirim.
  Diğer bir yöntem; Kahlua ve Baylies karışımı.
  Shot bardagında hemen denedim, anında sonuç verdi. Baylies kahve likörünün hemen üstünde. Bol buzla çalkalayıp dilerseniz sütte ilave ederek deneyebilirsiniz.

  

 Son olarak Sheridan's  likörü White Russian Kokteyl yaparak tüketmek. Hatta en iyisi bu 😍


*Votka
*Kahve likörü
*Krema

  Orjinal Baylies gibi seker miktarı yüzünden Sheridan's likörü sevemedim.
Her ne kadar bunlarda epey sekerli olsada iç baymadığı için'
Kahlua ve Baker's devam... 

8.03.2019

Yine Yeniden!


  Resimden de anlayacağınız üzere sahalara dönüyorum. Yeni deneylere hazırım. Bu seferki formülasyonlarım daha iddialı olabilir. Hem çalışıp, hemde bol bol not tutmaya devam. Kokteyllerin sonu yok! Ah birde patent alınabilseydi ama yok işte. Bu kez blogumu sessiz bırakmamaya çalışacağım da, hadi bakalım hayırlı. Biz artık Sidedeyiz. Belekten asla dönmek istemeyen ben resmen daha önce kuaföründe iş imkanı bulduğum otelin bu kez barında olacağım.
  Ahh Belek çok özleniyorsun. Ama başka baharlara kaldın. Evime döndümmmm bennn. Bu arada boşanmışımda. Ciddiyim! Şükürler olsun ki! Az daha zaman geçsin anlatırım. Barı seviyorum. Çılgıncasına yükselicem göreceksiniz! İddialı durayım da modum yükselsin yahuu. Hem bakarsınız yakın zamanda Side de ünlü bi cafe'nin barında kendi içeçeklerimi yapıyorda olabilirim. Kim bilir...
Sevgilerrr.

7.03.2019

Cosmetica Kadınlar Günü İndirimi


   Alışveriş yapmayı tercih ettiğim tek online kozmetik sitesinden daha önce bahsettim mi hatırlamıyorum ama aldığım ürünleri sanırım ilk kez detaylı olarak yazmaya karar verdim. Soruluyor, hangi ürünleri kullanıp memnun kaldığım. Bende soruyorum. Daha önce minimalist makyaj koleksiyonumdan detaylıca bahsetmiştim. Gerçekten palet-lip balm- ve rujlar hariç kullandığım ürünlerin tamamını bitirince bu alışverişe karar verdim. Bu yıl sanırım kozmetik kullanma rekoru kırdım ve hayatımda ilk kez gerçekten ihtiyacım olduğu için rujlara ten ürünlerine yöneldim . Eskiden sırf görüntüleri için Hard Candy markasının bütün ürünlerini aldığımı hatırlayanilirsiniz. Keyifli olan hunharca aldığım ürünlerin hakkını verebilmekmiş :)


  Bu kategoride fondöten pudra ve maskaraları ilkkez aldım. Tabii ki araştırarak umuyorum memnun kalırım!
 Digerleri bittikce alınanlar, ruj golden rose 16 numara deli gibi tükettiğim. Boya neredeyse 10 yıldır hayatımda olan vital kahve köpüğü rengi. Dahası stokta tükenip alamadığım. Agda kağıdı bile bulamadım 😒 neyse konuya geliyorum fiyat detaylarıyla karşılaştırma size ait.

Loreal Paris nem terapisi 25.11
Miss baby roll mascara 37.26
Nivea visage peeling 14.76
Flormar full clor oje 05-06-42-62 tane fiyatı 3.33 tl
Dove deodorant 2 adet- tane fiyat 11.25'
Golden rose velvet matte 16 no 15.21'
Dieci oksidan 2 adet- tane fiyat 1.80
Vital saç boyası 8-4 kahve köpügü rengi. Fiyat 8.91
Sesu agda bezi 10'lu - 2.70
Maybelline drama gel eyeliner -24.66
Colossal big shot mascara -26.91
Anti age eraser kapatıcı 01- light - 29.16
Super stay fondöten 10 ivory - 33.66
Super stay pudra 10 ivory -33.66
Fit me fondöten 110 numara- 17.91
Fit me pudra 115 ivory - 22.41
Fit me kapatıcı 15 fair- 22.41

  Toplamda- 354.15 tl tutar. Kapıda ödemeyle 362 tl tuttu.
Aldığım indirim birimi 427 tl

  Gerçekte bu alışverişi sevgililer gününde yapacağımı zannediyordum ama o dönemde yapılan indirimler bence yeterince tatmin etmiyor gibi.
Bu durumda kadınlar gününe özel olarak karlı bi alışveriş olduğunu düşünüyorum. Zaten kapıda ödeme imkanı sağlamaları çok çabuk gelmesi bile beni alışverişe tetikleyebilen tek kozmetik sitesi. Sizde çok abartılı farklı markalardan yenilik arayışında değilseniz bu siteye şans verebilirsiniz.

16.02.2019

Çağrı 3 Yaşında :))




 -Anne bugün ben prenses mi oldum?
 -Sen her gün bu evin prensesin.
 -Prensesler uçar mı?
 -Hayır annecim onlar peri, prensesler sadece araba kullanır. 😄
   Minik Çörim artık 3 yaşında ❤
Zaten her gün iyi ki doğdun diye şarkılar söylediğimiz kızım, şükürler olsun ki varsın.
İyi ki varsın..

Bu yıl herşey plansız oldu. En başta istediğim elbiseyi bulamadım. Pasta fikrim kesinleşmemişken bu sevimli şey çıktı karşımıza. Aldık, Çağrı'nın oynadığı harflerle adını yazdım. Üzerindeki ayıyı görünce şaşırdı bi tabii. Yenir mi? Oynanır mı? Hiç birisi annecim, oturmaya gelmiş gidecek. Madem öyle diğer hayvan dostlarıda gelsin pasta yemeye. Öyle gelişti işte rafı boşaltıp bütün peluş oyun arkadaşlarına yer verdik.
  Geçen yıl odasında yere beyaz örtü serip pastasını yemeye çalışırken resimlemiştim. Yine öyle yaparım sanıyordum. Konsept gibi oldu şimdi. Klasikleşmiş masa başı var ya simdilerde  herkesin bildiği, öyle değil ama öyle birşey yapmaya da çalışmadım zaten. Çağrı oynadı ben resimledim, dede ve anneannede bize eşlik etti. Umuyorum daha nice güzel yıllar göreceğiz birlikte.

13.02.2019

14 Şubat Sevgililer Gün-düz'ü


  Sevgilisi olmayan olupta şu günde yanlız kalan, sevgililer gününe gelene kadar ohooo beni neler teyet geçti gitti laf mı şimdi diyenlere yazıyorum bu yıl.

 Gecen sene gayet güzel sitem ediyordum kandil kutlar gibi sevgililer günü mesajı atıp durmayın diye. Ne yaşacaksanız gidin az ötede yaşayın. 
Olan var olmayan var.
 Olupta kutlamayan var. 
Kutlayamayan var.
 Paramız yok diye ölelim mi. ?! Umut fakirin ekmeği olsa da belirteyim, bu tarz özel gün kavramı bir yana şayet şu günde birseyler yapmak isteyip yapamıyorsanız. Tedbiri önceden alacaksınız arkadaşım!. Ufak ufak biriktirmek küçükte olsa düşündügünü göstermek emin olun herşeyden daha kıymetlidir. 
Ne derler; seven insan her şekilde sevgisini gösterir.
  Yarım elma gönül alma.

 Birde son yıllarda bi hayli artan muhabbet var ki. 
Hep söylerim ya hanii.
Ufak ufak biriktirdimde düşünüp durdum pek kibar ...... Daa ne oldu. Hiç bir özel günü kutlamadığı gibi eline bir çiçek "kopartıpta" gelmedi bu adam. İmkan beklemiceksin imkan yaratacaksın!
Haydeee.

Sadece o mu?
 Şimdi ne yapıyorum? 
Seyir..
Arkadaşımın dogum yaptı, 
ağdettendir gittim, o bana gelmedi. Ay oldu yıl oldu gelen giden zaten hiç kimse yok. simdi birde ikinciyi yapmış, hadi canım hayırlı olsun diyeyim bari de ayıp olmasın şimdi..
  Arkadaşımın, kuzenimin, yok ebemin doğum günüymüş! Nasılda eğlendik ki sorma! Kendisi bana gelince sana ne alayım diye sordu. Düşünmen yeter dedim düşündü yetti. Artık bende bu konularda düşünme modundayım. 
Sonra kızmayın düşüncesiz diye. Diyeceğim şu ki, yapılan hiç bir şeyde karşılık beklenmez ama bu işlerin enayiside olmayın. 5 yıl elin adamından etkiye tepki görmeyince takılır oldum belki, yogurdu üfleyip yemek yerine hiç yememeyi öğrendim.

 Baktınız olmuyor iteleyip durmaktansa kendi krallığınızı kendiniz kurun. Yıl başı doğum günleri sevgililer günü kaldı ki evlilik yıl dönümü zaten hak getire. 
Böyle de konuşunca zannedilmesin.
Zengin "adam - kadın" sevin demiyorum. Siz yinede  sizden beş kuruşunu esirgemeyen, "Düşünceli" sizi her daim her şekilde! mutlu edebilecek - birini sevin diyorum.
Artık beklentiniz neyse o ilişkiden.
Denediniz, gördünüz hep aynı sonuç.
 Yanlızım diye hiç dert edinmeyin, sevinin hatta.
"Varken yok olmasından daha iyidir." Daha az kırılırsınız. 
Oturup televizyon karşında bir başınıza çekirdek çitlerken, bu yılda önemsemedi diye şansınıza küfür ederek rahatlamaya çalışmazsınız.

Arada birde hiç düşünmeden yapın. Bugün yarın fark etmez. 
   Dileyin, verin siparişi gelsin kapınıza. " Eee bu şekilde de bi anlamı yok" demeyin. Oda olur bal gibide olur.
Ben bi kaç gün sonra papatya toplamaya gidicem. Sizde deneyin. 
Ohh misss.
Krallar gününüz kutlu olsun.
-----------

  Lafla, sonu olmayan sözlerle değil, icraatla, emekle sevdiğini gözünden bile sakınanların günü kutlu olsun. 

12.02.2019

Jack Daniels Lynchburg Lemonade nasıl yapılır?


  Jack Daniels "Lynchburg" adını bu tarife üretildiği yerden dolayı vermiş. 
 Şişeyi elinize alıp incelediğinizde hemen yan tarafında üretildiği yerin adresini açıkca görebilirsiniz. 
  Jack Danielsın resmi web sayfasında ise kendisine ait bir çok tarif bulmanızda mümkün. Ancak onca güzel tarifin arasında bence en iyi kokteyli bu. 
  Moito gibi ferah, içimi yumuşak. Vücutta ağırlık tokluk hisside oluşturmuyor. Bu yüzden ikinciyi içmek istemeniz mümkün. Ama ilk bardağı kuvvetli yaparsanız, tek bardakta sizin için yeterli olacaktır.
 *Yavaş içmeniz önerilir.

  Gelelim tarife, tarifin en önemli unsuru. Tatlı ekşi şurup (sweet and sour mix) yani bu bildiğimiz tatlı ekşi jelibonlar var ya onun gibi. 
  Özellikle bunun için bir şurup kullanılacak olunca  'kaynaklarda şurubu nasıl yapabileceğiniz yönünde bolca bilgi var. 
 Portakal - lime(limon) ve sekerle yapılabilir.
  Bildiginiz limonata tarifi değil mi bu. ?

  Yada tüm bunları unutun ben size daha sağlıklı bir tarif sunayım. Bir adet limon ve portakalın yarısını alıyoruz, görseldeki gibi.

 Elma dilimi seklinde 4 parça olarak kestiğimiz portakalların 3 tanesini kavanoz bardağa atın, aynı şekilde limonuda. 
  Meyveler küçükse tamamını da atabilirsiniz, büyükse iki parçada yeterli olabilir. 
 Sadece lime da kullanabilirsiniz. 
  Ayrıca benim gibi ekşi kokteyl sevenlerdenseniz limonun diger yarısınıda bardağın içersine sıkın.
Ve dilimleri,
Bardagın içinde güzelce ezin.
  Kabuklarıda olacak, çünkü kabuklarda ayrı bir aroma kaynağı.
  Tatlandırmak için (çok tatlı seviyorsanız bunu yapın) bir yemek kaşıgı toz şeker atın.
  Tarifte sprite kullanacaksanız bence gerçekten artı bi şeker atmaya lüzum yok.

tarife uygun olarak;
6cl Jack
3cl Contreu
3cl Sweet and sour mix
Üzerini sprite - soda veya limon sodayla tamamlayın.


6.02.2019

Biraz Sohbet 2 - Hakkımızda


  Merhaba, öncelikle hepimize geçmiş olsun demeliyim sanırım. Google Plus Blogger dan elini ayağını çekeceğini duyurmuş. Blogumuza zarar gelmesinde ne yapalım. Bu isten en çok zarar görenlerdenim aslında. Google+ özelliğini çok kez kapatmak istesemde yorumlar gidiyor diye vazgeçiyordum. Deselerdi bir gün zaten silinecek o kadar emeği-emeğimizi heba etmezdim. Şuan hiç birinizin mesajı bende yok. Blog yayınlarımın altı bomboş. Neyse üzülmüyorum, hep söylediğim gibi blogum benim günlüğüm. Kimse okumasa bile ben hep yazmaya devam edeceğim.
Yıllar sonra tam 2015 de blog yazmaya yeniden başlamıştım.
 Benimle üzüldünüz acımı paylaştınız. Günler geçti, aylar geçti .. O zamanlar hamileydim, Çağrı doğdu anne oldum. Anneliği anlattım sizlere tecrübelerimi paylaştım. Çokca da geçmişimi yazdım. Güldük, hüzünlendik, eee yuh ama artık dedik. Dua ettiniz. Dualarınızı aldım.
Moral oldunuz,  sayenizde iyi oldum. Hatta bazılarınızla sabahlara kadar dertleştik. Dert ortağı olduk. Siz anlattınız ben, ben anlattım siz dinlediniz. Birbirimizin tecrübelerinden yol aldık. Minnettarım.... Hepinize bana yazan, okuyan herkese. Tanıdığım, tanımadığım.

  Yeni hayat kuracağıma inanmışken çok şey değişti. Çabaladım, çok yol yürüdüm. Aslında bakarsanız çok birşey değişmedi de hayatımda. Daha yolun başındayım, yeni hayallerim umutlarımda var. Bazen tembellik edip yan gelip yatarken asla yapamayacağımı düşündüğüm "şu halime de bak dediğim" hayallerim.
  Bazen de neden istediğimi bilmediğim seyler aslında... Neyse.
Yazmaya devam edicem. Hayatın yönü nerdeyse o tarafa. Nereye götürürse. Sonuçta kim derdi ki birgün bu blogda miksoloji bölümü açacağımı. Belki ilgili degilsiniz, bende öyleydim. Ama birgün gerekirse, her zaman çok küçük detayları yakalayabileceğiniz postlarımı unutmayın.

 Uzun uzun her haltı yazan Tılsım Yılmaz. Hayat nasılda değişik birşey yahuuu!

 

 Günler kısa ama zaman geçmiyor. Sağlık sorunları bir yana kendimce yeni uğraşlar buluyorum. Son bir haftadır hatıralar-anılar ve koleksiyonlarımdan oluşan bir dinlenme odası yapmaya karar verdim. Parfüm koleksiyonu, kitaplık okuma köşesi derken, uzun zamandır heves edip ne yapmam gerektiğini dahi düşünmediğim bar arabasını da kendim yapmaya karar verdim.
 Demir askılık ve eski kapı çıtalarından yaptığım bar arabam.! Kullanılmayan esyalardan yeni baştan üretmek ne kadar mükemmel bir haz. :))
 Tavsiye ediyorum; istediğiniz birşeyi önce nasıl üretebilirim, ben bunu yapabilir miyim diye düşünün. Araştırın ve harekete geçin. 

24.01.2019

Tok Tutan Chia Puding Tariflerim

  Chia hakkında daha önce "nasıl tüketilir" fayda ve zararlarından oluşan detaylı bir yazı yazmıştım. Bu kezde en kolay sekilde faydalı chia puding tariflerini  not ettim. 
  İstediğiniz tarifi geceden kapaklı bir kaba hazırlayıp buz dolabına atın. 
Sabah aç karına kahvaltı olarak veya ara öğün olarak tüketebilirsiniz. 


Muzlu Chia 
2 yemek kaşığı yulaf
2 yemek kaşığı chia
Yarım su bardağı süt
Bir adet orta veya küçük boy muz
- Üzerine çok az kakoo ve tarçın tozu serpin. Tadına doyamayacaksınız.

  Muz bildiğiniz üzere kabızlığa sebeb olan meyvelerden. Bu nedenle hiç tuketemeyenlerdenseniz sabah bu tarife şans verebilirsiniz. En lezzetli tarif kesinlikle bu.


Kako Elma Tarçın Chia
2 Yemek kaşığı yulaf
2 Yemek kaşığı Chia
1 Tatlı kaşığı tarçın
1 Tatlı kaşığı kakoo
Bir küçük boy Elma
Yarım su bardağı Süt

 Seker kullanıyorsanız sert gelebilir. Bu yüzden tercihe göre 2-2 tatlı kaşığı bal da ekleyebilirsiniz.



Hindistan Cevizli Chia
2 Y.k. Yulaf
2 Y.k Chia
2 Y.k Hindistan cevizi tozu
1 Tatlı kaşığı Bal
Yarım su bardağı Süt

  Bol süt ve coco sevenler buna bayılacak. Oldukça da hafif . 


Kayısılı Chia
2 Yemek Kaşığı Yulaf
2 Yemek Kaşığı Chia
4-7 kadar doğranmış kayısı kurusu
Üzerine tercihe göre Ceviz- Badem- Fındık
Yarım su bardağından fazla Süt

  Hazımsızlığa en iyi gelen, en doyurucu uzun süre tok tutabilen bir tarif.

Bu tarifler benim damak zevkime göre deneyimlediğim tariflerdi. Sizde begendiklerinizi bana yazın. Ayrıca Chia "kısır" içersine katarakta denemenizi öneririm. Kıtır kıtır gerçekten çok güzel olduğunu düşünüyorum. 

Baileys Malibu Süt Kullanılarak Yapılan Kokteyl Tarifleri


İrishman
4cl baileys
2cl konyak
2cl malibu
2cl süt
krema
Tüm malzeleri buzla çalkalayıp bardağa koyduktan sonra üzerine krema ekleyebilirsiniz.
-Bu kokteyl konyak eklemedende yapabilirsiniz. Benim tercihim genelde o yönde. Pek bilinmesende konyaksız versiyonuna My immortal kokteyl dendiğini duymuştum.


Orgasm
2 cl Amerotto
2 cl Votka
3 cl Baileys
4 cl Süt

Tüm malzemeleri buzla birlikte hafifce çalkalayın.
-Dilerseniz 1 cl kadar Kahlua ekleyip, üzerine kremada sıkabilirsiniz. 



Tropicana 
3cl Votka
2cl Malibu
2cl Safari
1cl Limon suyu
4cl Ananas suyu


Pina Colada
2 cl rum
2 cl malibu
4 cl ananas suyu
3 cl süt
Süt yerine kremada olabilir.
Hindistan cevizi şurubu varsa bir sıkım katılabilir.
-Dilerseniz süt yerine 3 dash mavi şurup (blue curacao) ekleyerek Blue Hawaii kokteyl yapabilirsiniz. 

21.01.2019

Biraz Sohbet


 Merhaba, biraz sohbet edelim istedim. Farkındaysanız bir süredir buradayım. Şimdilik İki ay kadar :) yeni gelenler için ben Figen Yılmaz. Tarih 22 Ocak 2019. Şuan gecenin ikisi. Sıkıldım uyku tutmadı. niye yazmıyorum ki dedim.
Hayatımın gercekten en sıkıcı kış dönemindeyim. Kasım sonu gibi neredeyse 8 aydır çalıştığım otelden ayrıldım. Öyle pat diye ben gidiyorum dedim gittim. Yeni hayat planları, soğukların bana verdiği psikolojik etki. Annemin ameliyat süreci. Çağrı'nın bensizlikten sıkılması. Beleğin inanılmaz soğuk olması. Ve daha fazlası. Çıktım geldim evime. Nasıl pişmanım ama ne değişecekse. Mecbur kaldım bir yerde... Çalışma aşkıyla resmen yanıp tutuşuyorum. Özlüyorum epey bi. Neysee ki zaman çabuk geçiyor bir yerde. Her yer çicek açtığında bize de güneş doğarsa tekrar çıkıp gideceğim. İşime, büyük ihtimalle yeni bir otelde Şefimle ve bir çok iş arkadaşımla birlikte. Ekip olarak, olana kadar şimdilik hayal.

 Dahası inanmayacaksınız belki ama hala mahkemem bitmedi. Bu duruma çok sinirlenip zırıl zırıl ağladığım anlar oluyor. Soy adımı istiyorum ama ne zormuş. Cidden bosanmak evlilikten çok zormuş. Evlenmek için gercekten acele etmeyin. Nasihat degil, çok samimiyim bu konuda. Ben inandım tamam, yaptım kesinlikle net bir hata. Yok pahasına kimseye inanıp bağlanmayın. Bırakın karşınızdaki her kimse sizin için çabalasın. Ölçüp biçin, her anı herseyi dolu dolu yaşayın. Söz, nişan her neyse hepsi yerinde gerçekten güzel. Doyana kadar birlikte geçirin her günü her anı. Sonrasında zaten hiç durmayın. En azından bir gün o evlilik biterse geriye bakıp ah etmezsiniz. Kaybettikleriniz yüzünden yıllarca mahkemeden gelecek haberleri beklemek yerine herkes hakkıyla yoluna gider.


 Çok fazla dolmuşluğum var elbet. Ama insanlar değirsir ya. Bende değiştim,  her anlamda çok büyük ölçüde. Kızıyorum bazen kendimde. Ciddi ciddi sallamıyorum bazen kimseyi. Olduğum gibi içimden geldiğince cekinmeden zırvalamadan dosdoğru pat diye yaşıyorum. Hayır diyebilmeyi, düşüncelerimi yazmak dışında dile getirebilmeyi de öğrendim. O an ağlamam gerekiyorsa da ağlıyorum. Herkes görsün evet ağlıyorum, çünkü kızgınım. Yada duygusallım! Nasılsın dediklerinde kötüysem kötüyüm. İşime sahip çıkmayı, sorumluluklarımın arkasında durmayı, bana uymayana dur demeyi. Hayat tüm kötü süprizlere rağmen çok kolaymış. Ben sadece yaşamayı bilememişim.

 Birine bağlı kalarak yaşamayı hiç hata olarak görmemistim. Hala görmüyorum. Evlilik uyum gerektirir derdim hep mesela. Ama uyum onun adı. Başkasının kolunu kanadını kırmak değil. Kendi çıkarlarınız düşünceleriniz mutluluğunuz için başkasını istemediği bir seye zorlamak becillik, hiç özgürce bir hareket değil. Güvensizlik, canice. Kızıyorum bazen nasıl izin verdim bu kadar mutsuzluğa. Yıllarca çalışmayı bile sevmiyorum zannederken, resmen meslek değiştirdim. Sürekli araştırıp planlar yapıyorum.

Yiyemediğim şeyleri yiyebilecekmiş gibi hazırlayıp, iki didikleyip bırakmayı seviyorum.
 Ziyan olmuş filan umrumda değil ben yiyincede çöpe gidiyor zaten. 

Hasta olmadığım halde sürekli hastalıklı gezmekten, stresle yaşamaya alışıp normal birşeymiş gibi kendimi sevmemekten bile memnundum. Şimdi sevmeyi, sevdiğim gibi olabilmeyi. Bunu yaparkende hiç zorlanmayacağımı ögrendim. Modumu düşüren ne varsa beni yormaya başladığını gördüğüm anda oradan uzaklaşıyorum.
Sizlerde deneyin korkmayın. Kalıplardan kurtulun.
Sizi mutlu eden şeylerin peşinden koşun ama gercekçi şeylerin. Manevi huzur satın alınmaz.

Bana da yazın, bir süre daha burada olurum. Marttan sonra belki. Eskisi gibi hikayelerim yok, üzgünüm ama varsa eski yazılarımdan istek belki yapabilirim. Bol bol link bırakın geleyim. Blog kardeşliğimiz hep daim olsun..  Hayırlı geceler ..

ailem

19.01.2019

İrish Coffee - Baileys Coffee 'Nedir? Nasıl yapılır?


İrlanda viskisinin sıcak buharlı basınç yöntemiyle esmer şekerle karıştırıp çekirdek kahve ve krema eklenerek sunulan içimi oldukça keyifli bir sıcak kokteyl çeşiti. İrish Coffee olarak geçen bu alkollü kahve çeşidi bir çok avrupa ülkesinde fazlaca tüketilmektedir. Ben ilk kez Almanların yemekten sonra tükettiklerine şahit olmuştum. O nedenlede Almanlara özgü bir kahve olduğunu düşündüm. 

Nitekim günlük iki kupa bardağı kadar sade Türk kahvesi tüketen biri olarak şeker artı kremalı bir kahveyi günlük olarak tüketmek bana pekte sıcak gelmedi. Yinede keyif amaçlı çok nadir de olsa bazı ortamlarda iyi bir seçenek olabilir.


Orjinal tarifte şeker ve viskinin sıcak buharlı basınç yöntemiyle karıştırıldığını söyledim. Evde öyle bir profesyonel çekirdek kahve makinası olmadığından, elimizde karıştırıyoruz :)
Bu ilk denemenizse tadını sevmeme ihtimaliniz yüksek. Ama zamanla damak tadınıza göre tarifi oturtabileceğinize inanın. 
Ben kendime yaparken şeker kullanmıyorum. 
Beyaz veya esmer iki tatlı kaşığı toz seker
 4 veya 6 cl kadar irish viski 
(size kalmış)
Jameson olursa iyi olur. Shot bardağını ölçü olarak kullanabilirsiniz. 
Viskiyle şekeri iyice karıştırın. 
Şeker tamamen eridikten sonra hemen öncesinde hazırladığınız filtre kahveyi ilave edin. 
Ben filtre kahve için basit usul french press kullanıyorum.
Son olarak ister sütü köpurterek krema yapabilirsiniz. Dilersenizde tüpte olan hazır krem şantiden alın. Üzerine uygun miktarda sıkın. 
kahveniz içmeye hazır.

Kısaca İrish Coffee
İki tatlı kaşığı şeker (esmer)
4-6 cl İrish viski  (jameson)
1-1 buçuk fincan kadar filtre kahve
Krema (tüp krema, paket veya sütü çırpın)

bir çok insana göre  daha güzel olduğu düşünülen krema likörü Baileys kahvenin yapımına gelince..

İrish kahveye göre çok daha pratik olan bu içecekte kullanmak istediğiniz bardağın yarısına kadar Baileys ekleyin. Üzerine  filtre kahve ekleyerek bu sekilde, dilerseniz yine üzerine krema sıkıp içebilirsiniz. :)

Kısaca Baileys Coffee
6 cl Baileys
1 fincan filtre kahve
Krema

Baileys soğuk kahve olarak tüketmek isterseniz, önceden buz dolabında filtre kahvenizi buz küpleri haline getirip bardağın içersine 4-5 adet atabilirsiniz.


Yada amannn direkten hiç uğraşmayın jameson - kahve - baileys ve sütü kavanozun içersine boşaltıp buzla shackleyin löpür löpür için gitsin!. 😄
Afiyet olsun 

2 cl jamesson
4 cl baileys
8 cl kahve 
6 cl süt
5 adet buz
Shack shack 
benim ortalama tarifim bu.

Şekeri daha yoğun olsun isterseniz. 
Bir tatlı kaşığı nescafeye dolu dolu iki tatlı kaşığı seker ekleyip azcık suyla eritip karışıma ekleyin. 
Kahve veya kramel şurubu varsa onuda kullanabilirsiniz. 

Baileys 'le yapılan diğer kokteyl tariflerimde yakında.

'En Çok Okunanlar