14.02.2018

Beslenme Alışkanlığım' Nasıl zayıfladım?


Ne yiyorum? Nasıl besleniyorum? Nasıl kilo verdim? Bir ayda bilmem kaç kilo verdim?  Hızlı zayıflayın gibi yığınla başlık türedi. Özellikle Youtube da. Diyet günlükleri. Doğru veya  yanlış açıklamalarıyla Aslında hepsinin temeli aynı. Herkes aynı şeyi anlatmaya çalıştığını fark ettiniz mi bilmiyorum. 

Diyetsiz! Diyetsiz kilo verme. Yahuu diyette ne ki zaten? Düsünsenize hayatınızın sonuna kadar diyet yapabilir misiniz? Devamlılığını sürdüremeyeceğiniz birşeyden meded ummak ne kadar doğru olabilir.  Psikolojik baskı oluşturmaktan öteye gidemez bence. Kendinizi sıktıkça işler daha da zorlaştığı gibi mutsuzda oluyorsunuz.

Diyet lafını bi kenara atalım. Gerçekten bu kelimeden bile nefret ediyorum. Diyet yapma düşüncesiyle bile bi yola çıkamamış nasılsa zayıflayamıyorum ne yesem yarıyor diyerek bildiğim düzenden şaşmadım yıllarca. Hiç bir zaman hayatımda çok kilolu birisi olmadım ama ortalama her zaman vermem gereken bi on kilo vardı.

Vejeteryanım alkol kullanmıyorum. Sigarayla hiç alakam yok. Ve yıllarca kaşık kaşık tükettiğim çikolatadan ergenlik dönemimden sonra hızla kilo aldığımı görünce vazgeçebildim.

Sağlıklı beslenme! Sağlıklı ve sağlıksız besin gruplarını ele alınca şu soruyu sordum kendime; bunca şeyden inatla uzak durabilmişken hamur işinden , paketli gıdalardan beyaz ekmekten şekerden ve dahası niye uzak duramamayım. Var sayki alerjim var?!
Kiii bu gıdalar vücutta bağımlılık oluşturarak zaten elerjiden farksız bir hale gelmiyor mu...?!

Başta söylediğim hayatımın sonuna kadar diyet kısmı var ya, işte tam burada da o devreye giriyor. Ben börek simit hiç yiyemeyecek miyim? Çikolata kurabiye? cipss.
 Evet yiyeceğim. ! Nerede nasıl ne kadar ve hangi zamanda tüketeceğimi bildiğim sürece.

Bu yola başladım ilk 15 günde 6 kilo gitti. Bir ay fren, yani duraksama dönemi.
 Ve ben herşeyi yedim.

 Cips mi bir avuc! Ara ögünde.

Börek mi bir dilim! Kahvaltıda! 

Çikolata mı?bir iki parça bihter. 
Sekersiz Türk kahvesi yanında. 

Simit, çeyrek veya yarım sadece kahvaltıda..

Bu şekilde beslenerek bile zaten az ve yerinde yemeye başladığınız için otomatikman kilo vermeye başlayacaksınız.

Bellirli aralıklarda kilo vermede duraksama yaşamak çok normal. Çünkü sapit kiloların gitmesi zaman alabilir.
Mesela yıllarca 55-57 kiloydum tam burada duraksadım. Yillarca 60 kilo oldum tam bu noktada da duraksadım. 

*En hızlı giden kilo ise son dönemde aldıklarınız dahil bolca ödem olur. 😊

*Sağlıklı beslenme bu kadar net. Az ve öz yemek. 
Bu şekilde kilo vermeyecek bir insan evladı olamaz bence.

Bir haftalık yeme içme düzenimi şu şekilde resimlemeye çalıştım. Her biri günlük bire bir yediğim içtiğim olmasa da ortalama bir profil oluşturdum.

*Sevdiğiniz sağlıklı besin grubundan kendinize yeme planı oluşturabilirsiniz. 

   * paketlenmis gıdaların zararlarını içerik ve tüm detaylarını ögrenebilmek için instagramdan GıdaDedektifi ni takip edin. Benzer sayfalara inanmayın. Orjinal ve tek gercek araştırmacı hesap Gıdadedektifi.

  ***Güne büyük bir bardak limonlu su veya ılık suyla başlıyorum. Bazen çok nadir sıcak tarçınlı süt tercih edebiliyorum. Sonrasında kahvaltıyı hazırlamaya başlıyorum. Kahvaltı saatim 10 ve ögleye doğru duruma göre değişkenlik gösterebiliyor. Uykuma bağlı yani 😅

Kahvaltıyı mutlaka yapıyorum. Günün en önemli öğünü olabilir ancak benim içinde öyle. Baya dolu dolu ne buldum yiyorum bu ögünde. İki yumurta garantili, bol salatalik biber domates , daha fazla yesillik mümkünse. Peynir ve bir dilim kepek ekmegi. Burada ekmek yerine milföy var, yıllar sonra yemiş oldum. Çünkü zaten sevdiğim birşey degil.

Kahvaltı yaptıktan 1-2 saat sonra sekersiz Türk kahvesi içiyorum. Kahve vazgeçilmezim,eger tatlandırmak istersem kahveye süt dökerim. 
Yanında hiç birşey tercihim 😄
Kahve gecikmiş ve ben acıkmaya başlamışsam leblebi, badem, kayısı cekirdegi veya taze fıstık varsa hiç pas geçmem. 
Patlamış mısır
Kayısı kurusu, cevizli sucukda olabilir. 

Akşam yemeğim en ama en geç 8 de, ortalama 6-7.
Yoğurt ağırlıklı. 
Burada balıklı salata yedigim için yogurtsuz kalmışım 😄
8 den sonra agzıma lokma koymadığım içinde tv karşisında sadece yeşil çay içiyorum.
Şeker asla yok.
Gün içinde bolca su içiyorum 2-3 lt.

Burada yine dolu dolu bir kahvaltı, büyük boy bardakta sütlü türk kahvesi. 
Akşama doğru kısır yapıp yediğim icinde akşam yemeginde bir kaşık yeşil fasülye ile yogur yemişim. Tıka basa doyduğumu hatırlıyorum o gün. 

Kahvaltıda en sevdiğim yesillik taze biber. 💕 arada kahve yanına cevizli sucuk. Akşamda bol baharatlı (kırmızı biber, nane) yogurt yanına fırında baharatlarla pişmiş patates. Yanında tavukta vardı ama patates kızartmasını özledigim için ondan vazgectim. 
Buda kızartma yerini tutmuyor ama olsun, kızartmayı sadece kahvaltıda tercih edebilirim. 

2-3 gün dolu dolu bir kase taze fıstık yemistim. Bulmusken kaçmazdı çünkü süt gibi. 
-Çikolatayı gerçekten sevmiyorum artık, böyle bir paket bihter çikolatayı bir ayda bitiremediğim oluyor. Aldım madem bitsin diye yiyorum cok zaman 😅
-O akşam dolu dolu bir kepce mantı yemiş olabilirim, fırınlanmış kıtır kıtır görünüyordu hosuma gitti 🙈 normalde mantı sevmem 😒

Yumurta o kadar doyurucu ki, olmayınca olmuyor. 👍
Sadece kahvaltıda ekmek yediğim için sulu yemekleri susuz tercih ediyorum. 😄 kuru fasulyede birde acı biber oldumu tamam 😍 
Yoğurt*
Evde misafir olduğu için akşam yemeyi erken yendi o yüzden yanına pilavda aldım ama bitiremedim. 

3 yumurtayla omlet zeytin peynir, yine klasik türk kahvem. Akşam yemeginde de salata ve ramen yaptım ama suyunu icemedigim için makarnaya dönüştü. 😅

Günün sonunda mutlaka yeşil çay!
Gün içinde bolca su!

Kahvalti kahve bol limonlu yeşillik kısır ve yeşil çay.

****
Benim asıl zayıflama hikayeme gelince. Bu yola kesin ve kalıcı olarak girmeme sebep olan neden, 2017 Agustos sonu yani geçen yaz sağlık ocagında Çağrı'yı tartmaya çalışırken kendimin 70 kilo olduğunu öğrenmiş olmam
. Benim için çok ciddi bir rakam! 
 Ve O an neye uğradıgımı şaşırdım. 
Çünkü hamileliğimin altıncı ayında bile ben 70 kilodaydım!  
Doğum yapalı bir yıl olmuş, doğumdan hemen sonra bile daha iyiken o an öyle olmak kabul edilebilir birşey degil.

Sütü kesmistim, spora yapıyordum, vucut ölçülerimde belirgin bir degişiklik yoktu. Kas oranımın arttığınıda biliyordum ama istediğim irileşmek degil küçülmek. Gördüğüm rakam beni korkutunca o andan itibaren sporuda bırakarak tamamen yeme düzenimi degiştirdim.

Şuan 54 kiloyum. 
Hedef 50 ama ben pay bırakarak 48 olmak istiyorum.

 Öncesi yok ama sonrası ...
56 kilo

54 kilo

Dip not: son on gündür metabolizmam yavaşladığı için kahveyi yok denecek kadar azalttım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^