29.06.2017

Montessori Bebek Odası Dekorunda Kendin Yap Fikirleri


Harika bir bebek odası dekoru için servet harcamak zorunda veya ne kadar kullanacağınız belli olmayan klasik sıkıcı bebek mobilyalarını almak zorunda değilsiniz. Uzun vade de kullanacağınız eşya seçimi yada evde hiç kullanmadığınız mobilyaları boyayarak tamamen hayal gücünüzle birlikte az bütçeyle neler yapılabileceğini biliyor musunuz? 
Size küçükte olsa düşünmenizi sağlayacak fikirler sunmak istedim. 

  Son dönemin en popüler konusu Montessori yataklar ve çocuk odası dekoru. Bende Çağrı daha 8 aylıkken bu yatağı yaptırdım.  Üzülerek söylüyorum en azından kendi adıma beşik almak bu yatağın yanında çok büyük bir hataymış. Hareketlenmeye başladığı anda bir bebeği o yatakta tutmak ne mümkün! En azından ilk üç ay için anne yanı yatağı önerebilirim ancak sonrası için montessori yatağına bir 10 yıl garanti verebilirim benden söylemesi!


Odanın kapısı için süs arayışındaydım ve istediğim adının kapının üzerinde yazması yönündeydi. Sonunda elde olan malzemelerden bu iki fikri ürettim. Önce annemin arta kalan yün ipleriyle pon ponlar yaptım. Ardından büyük ve küçük tabak yardımıyla kartonun üzerini simit şeklinde çizip kestim. kestiğim kartona ise bu pon ponları yettiği yere kadar yapıştırıcı yardımıyla döşedim. acık kalan kısıma ise dolgun durması açısından pamuk yapıştırıp sicim ipi doladım. Tişört boncuklarıyla da üzerine adını yazıp, yine elimde olan farklı süslerle de renklendirdim. 

Gerçekten kapı süsü aramaya hiç gerek yokmuş, şayet elimde olan malzemeleri kullanmamış olsaydım tercihim pembe ve beyazdan oluşan bir kapı süsü yapmak olurdu. :)

  Diğeri ise Çağrı'nın küçük tavşanı, bunu da sırf yatağının başında sallanan bir oyuncak olsun diye yapmak istedim. Takı dolabının kullanılmayan bileklik tahtasını söküp sicim iple bağladım. Salıncak görüntüsü verdiğim tahtaya tavşanı oturtarak alttan ve ellerinden dikerek sabitledim.

Elektirik bantlarıyla duvara istediğiniz ev agaç kale gibi resimler de yapabilirsiniz.

Basit kağıt fenerden  tur balonu dekorasyonu. 
Bir Kapadokyalı olarak bunu yapmasam olmazdı :)


 Ahşap ev rafın kartondan olanı...

Fikir değişikliği...

Ayna uyumu.

Dantel ve eski küpe uçlarından odaya uyumlu birde düş kapanı yaptım..

Kitaplar olmadan asla! mobilya sabitleme (L demiri) yardımıyla havada duran kitap dekoru yapabilirsiniz.

Yatağın çatısında bir çift muhabbet kuşu var :D 

Şişeden abajuru nasıl yaptığımı anlatmıştım, görmek için buraya^^

Kızılderili oyun çadırını kendim yaptığımı söylemiştim, nasıl yaptığımı görmek için buraya... 

Son olarak kullanılmayan bu ayakkabı dolabını temizleyip yapışkanlı folyo ile kaplayarak oyuncak dolabı yaptım. 
Üzerindeki yastıklar ise benim çok sevdiğim eski tişörtlerimin desenleri. Kenarlarından düzgünce kesip hazırladığım düz beyaz dekor yastıklarının üzerine kumaş yapıştırıcısı yardımıyla yapıştırıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Yorum bırakmayı unutmayın ... ^.^